6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    M.axx

Na wachtwoord instellen geen internet!

Beste,

Ik heb een SpeedTouch modem van KPN Direct ADSL. Zonder beveiliging om het modem lukt het prima om te internetten, nu heb ik dit een tijdje zo gedaan maar ik vermoed dat iemand misbruik maakt van mijn netwerk. Aangezien de snelheden lager liggen en zo nu en dan de verbinding uitvalt.

Nu is het probleem dus dat als ik er een wachtwoord opzet het mij niet lukt om in te loggen op het modem en te kunnen internetten. Het is een WPA2 wachtwoord, als ik deze invul op mijn Windows laptop lukt het wel om verbinding te maken met het internet. Maar op de iMac krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden of dat het wachtwoord onjuist is.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, of mij erop kan wijzen wat ik fout doe.

Alvast bedankt,,

Bijdrager
    Fierry

Het kan zijn dat een paar oude instellingen nog van kracht zijn.

Om deze te verwijderen doe je het volgende:

Ga naar Systeemvoorkeuren > Netwerl > AirPort > Geadvanceerd en verwijder het voorkeursnetwerk

Bijdrager
    Marius1976

Als het niet een onwijze hacker is, kun je in je speedtouch bij de client lijst kijken wie er op je netwerk zitten.

Het verbreken van de verbinding duidt overigens waarschijnlijk op iets anders. Grote kans dat er dus iets anders aan de hand is.

Mensen maken wel eens gebruik van de verbinding van iemand uit de straat, maar volgens mij is dat meer in situaties dat het eigen internet het niet doet, of als iemand op bezoek is met een laptopje om even te kijken of er ergens een signaaltje opgepikt kan worden, om even te gebruiken.

Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand op zo’n verbinding bijvoorbeeld gaat zitten downloaden.

Maar ja, beveiligen is sowieso wel verstandig.

Succes met het oplossen. Let er ook op dat je het juiste aantal tekens voor een wachtwoord neemt. Volgens mij is OS X strenger daar mee.

Bijdrager
    Tinnieman

Hoi,

Als het wachtwoord van KPN is dan zou het kunnen dat het alleen hoofdletters zijn. Daar heb ik ook een dagje aan verpest.

Die snelheidskwestie en het wegvallen zou ook kunnen liggen aan het kanaal dat je gekozen hebt. als er veel mensen in de buurt hetzelfde kanaal gebruiken kan je signaal zwak worden.

Bijdrager
    M.axx
    ”Tinnieman”

Hoi,

Als het wachtwoord van KPN is dan zou het kunnen dat het alleen hoofdletters zijn. Daar heb ik ook een dagje aan verpest.

Hoe bedoel je dit precies? Dat het standaard wachtwoord gewoon altijd hoofdletters is, of dat het wachtwoord dat je wijzigt automatisch allemaal hoofdletters zijn of zoiets dergelijks?

”Fierry”

Het kan zijn dat een paar oude instellingen nog van kracht zijn.

Om deze te verwijderen doe je het volgende:

Ga naar Systeemvoorkeuren > Netwerl > AirPort > Geadvanceerd en verwijder het voorkeursnetwerk

Ik heb dit helaas al geprobeerd.

Bijdrager
    Tinnieman

standaard was bij mij hoofdletters. Heb je dat geprobeerd? is misschien wel te gemakkelijk maar wie weet…..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.