4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ENNER

Na VPN verbinding internet traag.

Op mijn laptop (Windows7) van het werk moet ik een VPN verbinding maken als ik mail wil ophalen ed. Elke keer wanneer ik afsluit en dan dezelfde dag op mijn macbook verder ga is de verbinding ontzettend traag. Als in: normaal download ik met 3, 4Mb/s, nu nog maar 800Kb/s. Ook op speedtest.nl/testsuite zie je een verschil. Maximaal 800kb/s en normaal loopt dit op tot in de 1000’en. Dit probleem is wel telkens verholpen als ik de router van ziggo herstart. Maar hier heb ik niet elke keer zin in.

Enkele info:
    – Ziggo Alles in 1 Pakket (de middelste).
    – Cisco EPC3925 Router van Ziggo.
    – Cisco Linksys E2000 switch.

Aansluitingen:
    Alles komt op ziggo kastje binnen, en alleen mijn NAS server en Media kastje zijn met UTP kabel aangesloten, de rest werkt allemaal op Wi-Fi.

Het programma’tje dat mijn werk gebruikt is Dell Netextender ofzoiets :).

Bijdrager
    MartyMacy

Hallo,

Het klinkt alof iets op je netwerk (waarschijnlijk de windows computer) een open verbinding handhaafd.
    Sluit je de vpn verbinding wel correct af op deze computer?

Groeten,

Maarten

Bijdrager
    Domtoren

Lijkt me inderdaad dat de VPN verbinding open blijft staan. Herstart van de Router sluit ook de VPN verbinding en dan is je snelheid weer normaal.

Bijdrager
    ENNER

Bedankt, hmmm…. Ik klik altijd op disconnect maar misschien dat er daarna nog iets blijft open staan. Wij gebruiken overigens: Dell SonicWALL NetExtender..!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.