4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pjeter

na verwijderen foto-bibliotheek niet meer geheugen beschikbaar

Ik heb buiten Aperture om de fotobibliotheek (110GB) naar een externe HD verplaatst. In finder dus. Dit om meer ruimte op de SSD te krijgen. Helaas is er niet meer ruimte gekomen.
    Wat heb ik fout gedaan, en hoe herstel ik dit?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar eh… heb je de bibliotheek wel van je SSD verwijdert?

Bijdrager
    Beech

En vervolgens de prullenbak geleegd ?

Bijdrager
    csteelooper

Uhm… Tenzij ik het verkeerd begrijp is verplaatsen iets anders dan kopiëren, waardoor er na opdracht tot verplaatsen niets van de bronschijf hoeft te worden gewist… Maar ik kán het natuurlijk mis hebben… Nu rest de vraag of @pjeter de fotobibliotheek inderdaad heeft verplaatst en niet misschien tóch heeft gekopieerd. Als je namelijk bij slepen geen gebruik maakt van de Command-toets en je sleept de bibliotheek naar een ander volume, dan wordt deze gekopieerd. Om bestanden middels slepen te verplaatsen van het ene volume naar het andere, dient tijdens het slepen de Command-toets te worden ingedrukt. Dus: als je dit niet had gedaan moet je alsnog je bronlocatie even controleren op aanwezigheid van de inmiddels overbodige bibliotheek.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.