14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDon

Na vervangen HD iMac plotseling wachtwoord vereist

Beste allemaal,

Gisteren de iMac terug gekregen nadat ik gebruik heb gemaakt van het gratis HD vervangings programma. Ik wist dat ze alleen de HD zouden vervangen en heb een back-up gemaakt via time machine en daarnaast nog een via CCC.
    Eerste poging gedaan via time machine. Kost een paar uurtjes, maar ach.
    Na een herstart krijg ik nu ineens een inlog scherm welke ik nog nooit heb gezien. Ik klik op mijn eigen account (de andere is gast account maar die doet ook niets) en krijg vervolgens een wachtwoord scherm. Wat ik ook probeer, het lukt me niet er in te komen. Ook de hint vraag lost niets op.
    Wat kan ik nog doen?
    Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!

Gr. Don

P.S. Ik had wat gezocht maar kon geen vergelijkbaar probleem vinden zo 1-2-3.

Bijdrager
    fred44nl

kennelijk weet je je eigen wachtwoord niet meer:)
    welke versie OS X staat er op ??
    dan kan ik even op internet zoeken, maar ja, dat kun je zelf ook:)

Bijdrager
    MacDon

Heb nooit een wachtwoord gehad!:roll:
    Zal nog eens zoeken dan…

Bijdrager
    Yggdrasil

Je moet toch sowieso een wachtwoord gehad hebben? Als je iets installeert of je wil iets veranderen in je voorkeuren vraagt je Mac áltijd een wachtwoord.

Bijdrager
    fatboysmart

Maar je kunt wel een ‘blanco’ wachtwoord hebben. Wat gebeurt er als je gewoon op enter drukt zonder een wachtwoord in te vullen?

Bijdrager
    Beech

Heb je wel eens toegang gehad tot je sleutelhanger ?

Andere vraag: start eens op van je CCC-schijf, wat krijg je dan ?

Bijdrager
    MacDon

Wow! Prachtig zoveel reacties en hulp in zo’n korte tijd! Super!
    Even wat antwoorden op jullie reacties.

Software= OSX 10.8.2

– Ik heb wel een algemeen wachtwoord waarmee ik o.a. apps installeer of toestemming mee geef voor bepaalde handelingen. Maar dat is mijn account-wachtwoord en dat werkt helaas niet hierbij.
    – Blanco wachtwoord is het ook niet (scherm wiebelt op en neer om aan te geven dat het incorrect is)
    – Sleutelhanger, daar moet ik het antwoord schuldig blijven.
    – Als ik van de ccc schijf boot kan ik wel opstarten… Maar wat met dat feit te doen?

Dit is wat ik zie onder gebruikers en groepen.

Maar hier heb ik nog nooit naar gekeken. Simpelweg omdat ik nog nooit een wachtwoord heb nodig gehad. En voor zover ik me herinner ook nooit heb ingesteld.

Nogmaals dan voor het meedenken.

Gr. Don

Bijdrager
    MacDon

Plaatje… hopelijk hier wel zichtbaar…;!

Bijdrager
    MacDon

Of via deze?

https://www.dropbox.com/s/4rxui2l96yne99i/Schermafbeelding.png

Pfff valt nog niet mee een plaatje te laten zien…
    En je kunt helaas ook niet previewen merk ik nu…

Gr. Don

Bijdrager
    fred44nl

het plaatsen van een afbeelding is kinderlijk eenvoudig, als je het weet:)

klik op “img”
    dan opent er een venster.
    daarin kies je browse en ga je naar de afbeelding.
    dan kies je die en klik je op Open.
    dan even wachten en dan is ie goed.
    je hebt idd geen preview, maar als je op je eigen avator klikt, dan kun je een bericht wel wijzigen.

maar dat was het probleem niet:)
    de afbeelding, die je in DropBox hebt getoond, is dat de CCC of je eigen iMac ??

je hebt 10.8.2, d.w.z. Mountain Lion
    en daar is een manier om je wachtwoord te wijzigen, vóór het opstarten.
    ikke zoek effe:)

deze bijv.: http://www.apple4ever.nl/2011/11/01/hoe-reset-je-het-wachtwoord-op-je-os-x-10-7-lion/
    of deze: http://www.appletips.nl/os-x-lion-het-wachtwoord-van-een-gebruiker-wijzigen/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    fred p

heb je al 0000 geprobeerd?

Bijdrager
    Beech

Als je van CCC opstart kun je de kloon terugzetten op je HD, dus precies andersom als toen je kloon gemaakt hebt. En werkt alles weer als tevoren. Bij mij hadden ze Lion 7… er op gezet. Heb ik ook even een kloon van gemaakt, voor het geval dat. En toen opgestart van mijn CCC-schijf en kloon teruggezet. TM backup heb ik opnieuw gemaakt (oude weggegooid, had ik niet meer nodig). CCC werkt erg plezierig, gebruik ik nu ook voor mijn iMovie-video’s (staan op 2 externe HD’s).

Bijdrager
    MacDon

Man man man!!!8-O

Met CCC is het gelukt!
    Kreeg na toch heel wat jaren Mac inmiddels toch een aardige historische windows-erlebnis

Allen bedankt voor het reageren!
    Top!

Gr. Don

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.