30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Na vele jaren is die bug in Pages nog steeds niet opgelost

Ik voeg al dertien jaar korte filmbesprekingen toe aan Moviemeter. Hiervoor gebruik ik Safari of Firefox om imdb te bezoeken.

Neem bvb https://www.imdb.com/title/tt0051554/reference

scroll naar beneden bij Additional Details. Probeer dat tekstkader te kopiëren en selecteer in Pages Paste and Match Style: resultaat? Niets! Het lukt niet met Pages 8, wel met het veel oudere Pages 09. Ik heb maandelijks voor vele jaren dit bug rapport naar Apple gestuurd maar ze vertikken het op te lossen. 😕

Ik heb die platte tekst nodig om in het invulformulier van Moviemeter de velden in te vullen.

Bijdrager
    Pasav

Wat is je doel, wil je de tabel die er achter zit plat geslagen wordt of wil je dat de style matched met je eigen document, als je namelijk normaal plakt zie je dat er echt een tabel van wordt gemaakt in pages, denk dat daar de match niet werkt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb de platte tekst nodig zonder de kaders. Daarom wil ik niet normaal plakken. Alleen dan kan ik handig het toevoegformulier van Moviemeter met zijn velden invullen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb altijd Teksteditor op het bureaublad staan.

Plak > Converteer naar platte tekst > klaar

En ken je de toetscombinatie alt – cmd – shift – v ?

Dan wordt na kopiëren alle tekst ontdaan van opmaak.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    koen

Als je alleen de platte tekst wil is Pages natuurlijk geen goed gereedschap. Probeer het eens me BBEdit.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt ook gewoon Teksteditor op je Mac staan.

Veel makkelijker en sneller je teksten plat slaan dan daarin bestaat niet.

Daar hoef je geen extra app voor te downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

En anders heb je altijd nog je browser. Zie hieronder…

Also Known As
    Dracula 1958 (United States)
    Horror of Dracula (United States)
    Le cauchemar de Dracula (France, French title)
    Drácula (Spain)
    Drakula (Serbia)
    See more »
    Runtime
    82 min
    Country
    United Kingdom
    Language
    English
    Color
    Color (Colour by) (Technicolor)
    Aspect Ratio
    1.66 : 1
    See more »
    Sound Mix
    Mono (RCA Sound Recording)
    Filming Locations
    Bray Studios, Down Place, Oakley Green, Berkshire, England, UK
    See more »

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Sorry, maar van mijn toegevoegde films bewaar ik wel een tekstbestand. Dan kan ik veel vlugger iets opzoeken.

In dat tekstbestand staat ook de korte inhoud van de film in het Nederlands.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 2 oktober 2019 om 18:18</p>
    Veel makkelijker en sneller je teksten plat slaan dan daarin bestaat niet.

En soms heb je dat inderdaad nódig. Ook altijd leuk is een waarde uit een tabel in een Numbers-document in Pages willen plakken als gewone tekst: dat … lukt …  je … níét …!:( Of je nu „Plak” neemt, „Plak en pas stijl aan” of „Plak resultaten van formule”, je krijgt een tabel met een cel met daarin de waarde die er in Numbers instaat. Maar ik wil over het algemeen gewoon de uitkomst in de tekst hebben staan zonder tabellen en formules en zo. Via Teksteditor lukt dat wel, maar het is zo’n stap die eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Daar hoef je geen extra app voor te downloaden.

Inderdaad, totaal overbodig voor deze soort klussen.

Bijdrager
    Ome Kor

Mwa, ik heb een clipboard manager waarmee ik in diverse formaten kan plakken, ook platte tekst. Zo’n App is niet alleen handig daarvoor, maar ook in andere situaties.

Bijdrager
    KarelWillem

Jakko Westerbeke op 2 oktober 2019 om 19:18

…Ook altijd leuk is een waarde uit een tabel in een Numbers-document in Pages willen plakken als gewone tekst: dat … lukt …  je … níét.

Toetscombinatie van hierboven gebruiken?

Bijdrager
    KarelWillem

Mac Hammer Fan op 2 oktober 2019 om 18:30

Sorry, maar van mijn toegevoegde films bewaar ik wel een tekstbestand. Dan kan ik veel vlugger iets opzoeken…

Wat wil je hier precies mee zeggen? .:)

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 2 oktober 2019 om 16:58
    En ken je de toetscombinatie alt – cmd – shift – v ?

Dat noemt TS al in zijn openingspost: “Paste and Match Style”.

Oftewel ‘Plak en pas stijl aan’ in het uitrolmenu ‘Wijzig’.

En dat lukt idd niet in Pages, maar wel in Teksteditor, precies zoals je zegt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>KarelWillem op 2 oktober 2019 om 20:39</p>

Mac Hammer Fan op 2 oktober 2019 om 18:30

Sorry, maar van mijn toegevoegde films bewaar ik wel een tekstbestand. Dan kan ik veel vlugger iets opzoeken…

Wat wil je hier precies mee zeggen? .:)

Dit is het overzichtsblad van de korte inhouden van films die ik heb toegevoegd op Moviemeter. (momenteel 11388)

https://www.moviemeter.nl/user/12631/additions

Telkens vertrek ik van imdb, kopieer de gegevens naar Pages 09 en maak vervolgens een korte inhoud van minstens drie zinnen.

Ook alle bronnen worden bijgevoegd:

Voorbeeld:

Feisbum (2009)

Comedy
    08 May 2009 (Italy)

Directors:
    Alessandro Capone
    Dino Giarrusso
    Laura Luchetti
    Mauro Mancini
    Serafino Murri
    Giancarlo Rolandi
    Emanuele Sana

Writers:
    Luca D’Alisera, Giorgio Fabbri, Dino Giarrusso
    See more »
    Stars:
    Gigi Angelillo, Francesco Apolloni, Alessia Barela
    See more »
    Also Known As
    Faceboom (Italy)
    Runtime
    92 min
    Official Sites
    Official site
    Country
    Italy
    Language
    Italian

tt4414486
    https://www.cinematerial.com/movies/feisbum-i1414486/p/gmft5wkp plaatje

https://www.film1.nl/item.php?id=50431 plotbron 1

https://movieplayer.it/articoli/un-patchwork-sul-social-network_5737/ plotbron 2

plot voor moviemeter:
    Een komische omnibusfilm van zeven Italiaanse regisseurs waarin de wereldwijde Facebook-rage van het begin van de 21e eeuw wordt verkend door te vertellen over de avonturen van talrijke Europeanen wiens leven door deze sociale netwerksite wordt veranderd. In een van de segmenten bouwt iemand een valse identiteit op om het meisje van zijn dromen te veroveren. In een ander verhaal tagt een man de foto’s van zijn vrienden door ze belachelijk te maken. Verder is er ook een man die zich voordoet als een virtuele seksbom, maar in werkelijkheid nog steeds slaapt in het bed van zijn bejaarde moeder…

Van al die ingestuurde toevoegingen bewaar ik een kopie. Indien mijn vertaling niet goed is of er gegevens onjuist zijn kan ik van daaruit vertrekken.

Elke filmtoevoeging beslaat één pagina in Pages 09. Ik kan dus nog steeds niet met de recente versie van Pages werken.

Regisseur en drie acteurs, landen, duur, titels en genres moeten telkens in een cel van het invulformulier gekopieerd worden. Dat gaat veel eenvoudiger via Pages dan via Safari of Firefox.

Bijdrager
    koen

Zou wel even nagaan of je zomaar info van IMDB op een andere website mag zetten.

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm, ja….

Dus? Plakken zonder opmaak met de toetscombinatie zoals eerder gegeven. Geen extra stappen nodig.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>koen op 2 oktober 2019 om 22:07</p>
    Zou wel even nagaan of je zomaar info van IMDB op een andere website mag zetten.

Als de crew van Moviemeter het goedkeurt is het in orde hoor.

Overigens ziet het er daar zo uit:

https://www.moviemeter.nl/film/1126568

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>KarelWillem op 2 oktober 2019 om 22:08</p>
    Ehm, ja….

Dus? Plakken zonder opmaak met de toetscombinatie zoals eerder gegeven. Geen extra stappen nodig.

Kan ik in Pages 09 en Text Editor. 😉 Waarom die tussenstations nodig zijn verklaarde ik hoger. En ik doe het met Paste and Match Style, zonder toetsencombinatie.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 2 oktober 2019 om 22:14</p>

<p class=”cite”>koen op 2 oktober 2019 om 22:07</p>

Als de crew van Moviemeter het goedkeurt is het in orde hoor.

Lijkt me belangrijker of de crew van IMDB het goedkeurt, zie hier onder punt 2.

Bijdrager
    KarelWillem

Mac Hammer Fan op 2 oktober 2019 om 22:17

KarelWillem op 2 oktober 2019 om 22:08

Plakken zonder opmaak met de toetscombinatie zoals eerder gegeven. Geen extra stappen nodig.

Waarom die tussenstations nodig zijn verklaarde ik hoger. En ik doe het met Paste and Match Style, zonder toetsencombinatie.

Ik geloof dat ik het niet meer snap.

Ik heb die platte tekst nodig om in het invulformulier van Moviemeter de velden in te vullen.

Dus, nogmaals: plakken met alt – cmd – shift – v

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 2 oktober 2019 om 23:41
    Ik geloof dat ik het niet meer snap.

Ik ben de weg ook een beetje kwijt in dit draadje…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 2 oktober 2019 om 20:37</p>

Jakko Westerbeke op 2 oktober 2019 om 19:18

…Ook altijd leuk is een waarde uit een tabel in een Numbers-document in Pages willen plakken als gewone tekst: dat … lukt …  je … níét.

Toetscombinatie van hierboven gebruiken?

Lezen wat ik zei, graag … Dat werkt niet als je celinhoud uit Numbers wilt plakken: je krijgt altijd een tabel, nooit alleen de waarde.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Sorry Karel Willem, maar alt command shift V lukt ook niet bij het kopiëren van de inhoud van Additional Features uit imdb vanuit Firefox of Safari naar Pages 8.2. (Wel naar Pages 09 of Text Edit).

Ik zal Text Edit gebruiken en Paste and Match Style, dan bekom ik hetzelfde resultaat als ik start van een leeg document. Ik ben nu eenmaal niet zo handig met mijn vingers. 😉

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb vast een heel vreemde Pages (yep, nieuwste versie), want bij mij plakt er toch gewoon rechtstreeks de platte tekst in.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat denk ik ook, want als ik het probeer met de film uit het openingsbericht, dan plakt Pages 8.2 (6520) bij mij óf (⌘V) een tabel met opmaak, óf (⇧⌥⌘V) helemaal niks.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt Jakko, ik begon al aan mijzelf te twijfelen. 😉

Het is natuurlijk wel zo dat Pages bepaalde onderdelen van de imdb website toch kopieert, maar niet de platte tekst uit het kader van Additional Details bvb.

En dat is iets dat ik precies dagelijks nodig heb.

Bijdrager
    koen

Toch BBEdit maar eens proberen 😂

Bijdrager
    KarelWillem

Pages. En platter dan dit gaat het niet worden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Sorry, bij mij gaat dat met de beste wil van de wereld niet.

Niet met Pages 8.2 en shift alt command v en niet met Paste and Match Style. En Jakko kan dit bevestigen.

Wel in Pages 09 en Text Edit.

Hoe jij het doet is voor mij een raadsel. Ik krijg niks. Althans als ik kopieer uit Firefox of Safari.

Geprobeerd met een MacPro 5,1 en een Macbook Pro 2015 onder Mojave 10.14.6

Bijdrager
    KarelWillem

Mac Pro 3.1, Mojave, Google Chrome*, laatste versie Pages.

Kopiëren (cmd-c), plakken (cmd-alt-shift-v).

* Ik dacht dan ook even dat Google Chrome misschien het verschil zou uitmaken.

Maar ook vanuit Safari kan ik gewoon platte tekst plakken in Pages.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.