8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    henry leusink

Na vastloper (op safari) start hij niet meer op.

Gday,

Mijn vader zijn Imac is vast gelopen op Safari, en nu hoor ik van hem dat hij hem met de AAN/UIT knop heeft uitgedaan, omdat hij nergens meer opreageerde.
    Maar nu als hij hem weer opstart, dan hooor je het bekende geluidje en het witte scherm, dat duurt een paar seconden, en dat komt er een rond verkeersbord teken met een streep er in (schuin), en het scherm is nog wit.

Wat betekend dit teken??? en nog belangrijker wat er aan te doen???

Alvast Reuze Thanks,

Henry

Bijdrager
    AppleNANdO

Probeer eens op te starten met shift of het apple symbool ingedrukt te houden.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”henry

Gday,

Mijn vader zijn Imac is vast gelopen op Safari, en nu hoor ik van hem dat hij hem met de AAN/UIT knop heeft uitgedaan, omdat hij nergens meer opreageerde.

Voor een volgende keer dat zoiets gebeurt:
    ga naar het appeltje linksboven en dan naar beneden Forceer stop. Kies dan het programma wat niet meer reageert en zo wordt het op een goede manier (voor zover dit mogelijk is in dat stadium) gestopt.

Bijdrager
    iJoost

En leer je vader even dat ie met een klik op de Desktop meestal nog wel bij een ander wel reagerend programma kan komen. Van waaruit ie dan weer met Forceer stop… het vastgelopen programma onderuit kan halen. Wat een stuk minder kans op dit soort ellende geeft.

Opstarten van de installatie DvD > Schijfhulpprogramma > Herstel schijf.

Bijdrager
    Brainiac

Dat geforceerd stoppen werkt niet altijd hoor. Ik heb het ook al een keer of twee gehad dat de hele boel vast zat. Tot de aanwijzer aan toe was bevroren als het ware.

Bijdrager
    iJoost

Het werkt als een applicatie is vastgelopen en als je nog bij een van de andere applicaties kunt komen. Soms is dat lastig en moet je er een beetje slim voor zijn.

Een vastloper van het hele operating system heb ik sinds de introductie van MacOSX eerlijk nog nooit meegemaakt. Wel een kernel panic maar dat is weer wat anders. En dat is ook duidelijk te herkennen.

En als je er niet uitkomt en toch die aan/uit-knop gebruikt om de computer hard uit te zetten, draai dan meteen daarna Herstel schijf even vanuit het Schijfhulprogramma. Dat voorkomt nare verrassingen later omdat de structuur van je harde schijf van die “ijskoude” douche lichtelijk in de knoop geraak is.

Bijdrager
    stijn23

Het verbodsbord betekent dat je systeem corrupt is. Misschien kan je eens proberen met diskwarrior je schijf te rebuilden. Dat kan misschien helpen als bepaalde systeembestanden verloren zijn gegaan ofzo. Als je geen diskwarrior hebt zou je kunnen proberen met de installatiecd een herstel van de schijf te doen en eventueel permissies herstellen.
    Als het dan nog niet werkt, zou ik een archiveer en installeer doen.
    Misschien kan je eens googlen op mac os x verbodsbord….

Bijdrager
    henry leusink
    ”stijn23″

Het verbodsbord betekent dat je systeem corrupt is. Misschien kan je eens proberen met diskwarrior je schijf te rebuilden. Dat kan misschien helpen als bepaalde systeembestanden verloren zijn gegaan ofzo. Als je geen diskwarrior hebt zou je kunnen proberen met de installatiecd een herstel van de schijf te doen en eventueel permissies herstellen.
    Als het dan nog niet werkt, zou ik een archiveer en installeer doen.
    Misschien kan je eens googlen op mac os x verbodsbord….

Nauw hij heeft hem weer aan de praat, met de instalatie CD.
    Hep al een schijfherstel en gedaan, en er worden geen fouten gemeld,

En kon via Google AFB geen apple iconen vinden.

Alvast Bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.