15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    bolle.be

na upgrade OS X El Capitan start mail niet meer op

Na het upgraden van mijn MacBook Pro weigert mijn mail dienst:(

Bij het aanblikken van Mail verschijnt er een kadertje met vermelding bovenaan ;

“Werk mail bij” met daaronder “Bibliotheek bijwerken” met een balk die tot 1/5de gevuld wordt en dan gebeurd er verder niets …

Heeft iemand ook dit probleem gehad en opgelost ??

Tips en suggesties meer als welkom !

Bijdrager
    bolle.be

Dank voor je link penseel, maar bij mij start mail helemaal NIET op … Ik kan dus ook niets aanpassen.
    Ik kan dus ook niet bijv voorkeuren of zo aanklikken …

Bijdrager
    Tegenwind

Even 3 vragen,

– Heb je een back-up?

– Heb je (een) IMAP of POP account(s)?

– ben je een beetje bekend met bestanden in je Bibliotheek-map?

Moderator
    Night

Wat gebeurt er als je Mail opstart met cmd (⌘) en alt/option (⌥) tegelijk ingedrukt?

Bijdrager
    bolle.be

Night ; ik heb je suggestie getest, maar hetzelfde schermpje verschijnt met de balk die niet beweegt …

Tegenwind ;

ik heb jammer genoeg geen echt recente back up, wel een tijd geleden een reservekopie gemaakt met Time Machine

mijn accounts kan ik niet controleren vermits mijn mail niet opstart … weet dus niet of het IMAP of POP accounts zijn

ik kan enkel via mail in accounts (niet in voorkeuren) ; hierbij staan mijn 3 accounts op inactief (heb ik uiteindelijk zo gezet) en is enkel iCloud actief

bij de inactieve accounts > als ik op geavanceerd klik > krijg ik scherm waarop staat Internet account : hostnaam (ingevuld) en voorvoegsel pad dat ik dien in te vullen ; ik heb geen idee wat ik hier moet invullen …

Ik heb geen kennis van de bestanden in Bibliotheek map …

Bijdrager
    Sprint

Zelfde probleem (zie ook hier). Opstarten van Mail lukt wel wanneer ik eerst Wifi uitschakel. Ik vond nog de tip dat ik in “~/Library/Mail/V2/MailData/” alle bestanden met “index” moest wissen, maar in mijn Bibliotheek bevindt zich helemaal geen map Mail.

Bijdrager
    Pixies

Ik had hetzelfde. Deze oplossing heeft bij mij gewerkt. link

Bijdrager
    Sprint

Dank Pixies, die oplossing werkt voor 2 van de 3 accounts. Dat is al winst. Bij de derde stopt Mail er spontaan mee. Eens kijken of offline opschonen wil helpen.

Bijdrager
    coldsnow

Misschien moet je bij je instellingen bij icloud mail aanvinken. Had hetzelfde probleem. Ineens was alle mail weer terug.

Bijdrager
    bolle.be

Hey Tegenwind en Sprint en andere “supporters” ; ongelofelijk dank … na uren van zoeken en foeteren is het dan eindelijk gelukt. ik was al ernstig aan het overwegen om mijn MacbookPro in een winkel binnen te doen voor reparatie …
    Gewéééééééldig blij dat mijn mail met alle accounts allemaal terug werken én er niets is verloren gegaan !

TOP hoor en nog een zéér fijn weekend toegewenst !

Bijdrager
    S de F

Hallo,

Ik heb na een update naar El Capitan exact het zelfde probleem als de topic starter: er verschijnt een venster getiteld “Werk Mail bij” met daarin de melding “Bibliotheek bijwerken” en een balk die voor ongeveer een vijfde deel gevuld is en blijft. Er gebeurt dus niets. Ik heb met bovenstaande aanwijzingen het een en ander geprobeerd maar in tegenstelling tot bolle.be kom ik er niet uit.
    Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    FMANLAN

Na de update OS X el Capitan V 10.11.2 kan ik Mail niet meer starten op Mac(Bibliotheek bijwerken sept nadat 1/2 is uitgevoerd.
    Alle oplossingen uit dit topic al uitgeprobeerd (geforceerde stop, diskutil resetUserPermissions / id -u, uitschakelen alle e-mail accounts, …
    Zonder succes.

Hoe nu verder?

Bijdrager
    dick

Ik ben teruggegaan naar 10.11.1 en wacht voorlopig af

Cheers

Dick

Bijdrager
    FMANLAN

Inderdaad, backup van vorige OS
    teruggezet en daarna el capitan en updates opnieuw geïnstalleerd.
    Alle problemen zijn opgelost.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.