6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Na upgrade El Capitan enkele problemen.

Ik heb mijn relatief oude MBP (vroeg 2008) zojuist geupgrade van Lion naar El Capitan. Op zich goed verlopen op een paar vervelende dingen na.
    1e: Blue toooth muis wordt niet gevonden.
    2e:Bij adresboek staat nu dat de versie 12.51.33 app 6.1.2 niet te gebruiken is bij deze versie OSX (El Capitan)

Wie weet een oplossing? Heb wel backups gemaakt voor de upgrade (time machine en CCC)
    In Gmail zijn de adres bestanden wel mee gekomen.
    Zie wel de Contacten app, maar die is leeg en weet niet hoe de contacten ergens van daan te importeren.

Bijdrager
    peterwillem

Inmiddels adresboek/contacten op gelost via iCloud.
    Alleen die blue tooth muis wil maar niet lukken. Zie ook dat ,na een herstart, het icoon van bluetooth uit systeem voorkeuren verdwenen is, terwijl in de bovenste balk het icoon wel aanwezig is maar bij klikken erop aangeeft dat bluetooth niet aanwezig is.
    Wie kan helpen?

Bijdrager
    McJohn

Is het een bluetooth muis van Apple zelf, namelijk de Magic Mouse, of is het van een ander merk?
    Schakel bluetooth even uit, wacht een minuut en dan opnieuw activeren. Heb ik ook ooit es gehad, en dat hielp.

Bijdrager
    peterwillem

Het is een muis van Apple. Ik kan nu niets meer uitschakelen want het is er gewoon niet.
    Als ik de muis bij mijn iMac zet wordt die wel herkent en doet ie het gewoon.

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb de MBP nog maar eens herstart, en zowaar het bluetooth icoon verschijnt weer. En na nog wat geschuif en met de batterijen in uit etc wordt de muis ineens weer aangesloten en doe die het weer.

Bijdrager
    McJohn

(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.