8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

na updaten/installeren leuk effect!!

Ik kwam erachter dat als je na het updaten/installeren en je kijkt in Launchpad zie je allemaal sterretjes om die app. Kijk maar!

Bijdrager
    Targaryen

Bijdrager
    madcat

Ik denk dat ze dat er in hebben gemaakt zodat meer mensen de launchpad gaan gebruiken;)

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben er ook blij mee, dit geeft namelijk hoop dat Apple niet aan het denken is om die vreselijke iOS stijl naar de Mac te halen.

Dit is detail wat je bij Apple hoort te verwachten, anders dan standaard ze hadden ook een label met NEW op het hoekje kunnen plakken zoals in iTunes maar toch kiezen ze er voor om iets anders en speciaals te maken voor Apps only.

Bijdrager
    MacTS

Na een keer openen was het effect weer verdwenen.

Bijdrager
    jf
    Shmoo op 24 oktober 2013

Ik ben er ook blij mee, dit geeft namelijk hoop dat Apple niet aan het denken is om die vreselijke iOS stijl naar de Mac te halen.

Dit is detail wat je bij Apple hoort te verwachten, anders dan standaard ze hadden ook een label met NEW op het hoekje kunnen plakken zoals in iTunes maar toch kiezen ze er voor om iets anders en speciaals te maken voor Apps only.

Ik vind het juist ontzettend lelijk. Op het kinderlijke en amateuristische af.

Ieder zijn smaak, zullen we maar zeggen!

Bijdrager
    McJohn

Dat is 1 van de zoveel features die eigenlijk buiten wat eyecandy niks van echte meerwaarde bieden aan het OS.

Bijdrager
    Shmoo

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak maar mensen die dit niks vinden storen zich er meestal niet aan omdat het maar heel kort duurt en dus niet in de weg zit.

Dit is wel typisch Apple en iets dat het bedrijf altijd al gedaan heeft , focussen op details als je eens wist hoeveel detail erin is gaan zitten voordat ze de juiste animatie hadden bij het stuiteren van een App op het Dock tijdens het starten.

Wij zit dit allemaal maar normaal gaan vinden omdat we dit op vandaag overal online en steeds meer tegenkomen, slideshows hier, foto-albums daar, pop-ups, het werkt vaak allemaal met Javascripts i.c.m een bounce, easy of fade animatie-/effect maar vergeet niet dat Apple dit al deed voordat slideshows online populair werden laat staan dat wij eenvoudig verschillende effecten hieraan konden toevoegen.

Het wolkje wanneer je een App van je Dock sleept en het geluidje dat erbij zit – ik ben er groot fan van en van mij mag dit ook nooit verdwijnen.

Apple kent heel erg veel animaties binnen OS X die waarschijnlijk voor de meeste mensen nooit bewust opgevallen zijn maar waarvan wij onbewust wel weten dat ze er in zitten omdat we ze ooit gezien hebben.
    Een voorbeeld is het inlogvenster in OS X, als je daar een verkeerd wachtwoord intypt dan beweegt-/knikt deze in een Nee animatie. Van Nee je komt er niet in. De animatie kennen wij waarschijnlijk allemaal omdat we allemaal wel eens een tikfout hebben gemaakt tijdens het inloggen maar de achterliggende gedachte tussen de animatie en het Nee je komt er niet in legt niet iedereen.

Het lijkt allemaal zo eenvoudig en standaard maar dat is het echt niet als je het goed wilt doen, kijk eens in de iBooks Store, 8/10 iBooks die een animatie bevat omdat je met HTML5 eenvoudig bewegende animaties kunt maken mist zijn doel compleet omdat mensen niet weten wanneer ze moeten stoppen en animaties een kermis worden.

@McJohn

Klopt het is ook geen feature maar gewoon een stukje creativiteit van de ontwikkelaars om te laten zien wat ze kunnen.

Steve Jobs in 2000

“We made the buttons on the screen look so good you’ll want to lick them.”

En het is altijd de waarheid geweest in alles dat ze doen binnen OS X overal zit zoveel detail in dat wij vaak missen omdat we het niet kunnen waarderen of omdat we gewoon niet weten hoe moeilijk het is om het te maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.