15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Martin

Na update naar Mojave, traaaaaaaag

Mijn machientje is na de update niet vooruit te branden.

Het betref:

MacMini Server (late 2012)

2,3 GHz Intel Core I7

8 GB geheugen

Bij Activiteitenweergave zie ik een proces draaien met de naam KKTWPzIL. Deze snoept bijna 100% processor capaciteit op. Kan dit stoppen maar start automatisch weer op.

Iemand enig idee wat dit proces doet en hoe ik het permanent uitschakel.

plaatje

Hulp is zeer welkom.

Bijdrager
    fred44nl

een keer opstarten in Safe Mode

Malwarebytes draaien

Bijdrager
    Martin

Dank Fred44nl, dit heeft geholpen.

Bijdrager
    McJohn

Ik heb voor Mojave een clean install uitgevoerd om zeer gelijkaardig toestel als het jouwe, en Mojave werkt subliem. Inderdaad, es uitvissen wat dat proces eigenlijk is, lijkt me dubieus

Bijdrager
    Svartvatten

Na upgrade naar Mojave nog meer standballen en gisteren ook spontaan afslaan terwijl hij aangesloten was op een presentatie scherm in een vergaderzaal, bij het wisselen van programma’s en documenten.

Herstarten lukte niet, liep onderweg steeds vast of stopte met herstart.

Nu heb ik een clean install gestart, dat was ik toch al van plan, de laatste was ca 5 jr geleden, maar hij blijft nu hangen  bij ’resterende tijd berekenen’. Ruim 2 uur inmiddels.

Klopt het dat dat een paar uur kan duren?

Bijdrager
    koen

Om wat voor een Mac gaat het hier?

Bijdrager
    wmuller

<p class=”cite”>koen op 27 oktober 2018 om 19:17</p>
    Om wat voor een Mac gaat het hier?

MacBook Pro mid 2012

Bijdrager
    Svartvatten

MacBook Pro, mid 2012

Bijdrager
    Lucide-B

Clean install kan dat hoogstwaarschijnlijk verhelpen.

Wel eerst backup maken.

je kan dan ‘migration assistant’ gebruiken om alle gegevens van je oude systeem te importeren.

is de aanbevolen manier je systeem te upgraden

Bijdrager
    Svartvatten

Dank Lucide-B, Clean Install is inmiddels gelukt. Eerste keer het verkeerde commando gegeven waardoor ik wel een nieuw OS had maar alle programma’s die er al jaren opstaan nog op de HD stonden. Dat was dus geen Clean Install.

Daarna nog een keer maar dan eerst schijf wissen met schijfhulpprogramma. Yep, dat hielp, Terugzetten vanaf TM ging niet zoals gewend met aanklikken van datum (rechts in beeld). Het terugzet vak lichtte ook niet op. Met handmatige selectie van alle data mappen die ik wel wilde houden en bijhouden wat je gedaan hebt, ging dat verder prima.

De enige die nu nog standballen in de lucht houdt is Microsoft Office for Mac 2011. Ik heb nog nergens gelezen dat dat met MS Office for Mac 2016 of 2019 opgelost is. Dan kan ik beter MS Office for Mac 2011 houden denk ik.

EtreCheck geeft aan dat de HD slecht is (heeft 6 jaar staan draaien, vaak dag en nacht, en vervangen moet worden door een SSD.

Bijdrager
    koen

Clean install was dus eigenlijk niet nodig 😊

Bijdrager
    Svartvatten

<p class=”cite”>koen op 30 oktober 2018 om 14:36</p>
    Clean install was dus eigenlijk niet nodig 😊

Leg uit als je wilt. De MBP doet het beter, slaat niet af. Programma’s openen sneller, machine reageert sneller op commando’s al met al werkt nu weer normaal zoals ik dat gewend was. Alleen MSOffice doet nog wat aan strandballen. maar, ik, heb nog niet alle software opnieuw geïnstalleerd.

Bijdrager
    koen

Mijn reactie was op de conclusie van EtreCheck dat je HD problemen heeft. In dat geval zou het vervangen van je HD in plaats van een clean install op je oude schijf waarschijnlijk beter zijn geweest.

Bijdrager
    Svartvatten

OK, dat ben ik met je eens, dat vervangen gaat toch een keer gebeuren. Dank voor het meedenken.

Bijdrager
    FloorvN

hdd upgraden naar een SSD zeer aan te bevelen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.