9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Patrick

Na update Mojave Wacom probleem

Beste Mac’ers,

ik heb de update Mojave uitgevoerd maar heb nu een probleem mat mijn Wacomtablet Intuos Pen&Tablet (CTH480).  alle functies met de pen werken perfect, maar me de touchpad kan ik niet meer scrollen, dingen aanklikken, . . . enkel de aanwijzen is zichtbaar en kan ik perfect bewegen. De instellingen zien er ok uit, deze zijn voor de touch pad allemaal aangevinkt. Heb de laatste driver opnieuw geïnstalleerd inclusief een update maar niks kan helpen zelfs een herstart van de iMac brengt geen soelaas.  Ik werk op een iMac 5K met 3,8GHZ inteli5.  Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je onderstaande vinkjes aangezet?

https://cdn.wacom.com/u/productsupport/drivers/mac/professional/releasenotes/Mac_6.3.31.html

6.3.31

This driver supports macOS 10.14. For complete and accurate functionality of your Wacom products, macOS 10.14 requires options in the Security and Privacy section of System Preferences to be selected. Be sure to check the WacomTouchDriver option in the Accessibility tab, and the Wacom Desktop Center and WacomTabletDriver options in the Automation tab.

Bijdrager
    Mac Patrick

Heb alles nagekeken en stond zoals beschreven dus zal niet het probleem zijn.

bedankt !

Mac Patrick

Bijdrager
    e.abrahamse

Had vergelijkbare ervaring na installatie van macOS 10.14 Mojave. Inmiddels de nieuwe driver ge├»nstalleerd en alles werkt weer als een zonnetje in alle grafische programma’s die ik gebruik (ArtRage, ArtStudio Pro, Affinity Designer/Photo). Ik gebruik de Touch-functionaliteit van de Wacom eigelijk nooit. Heb je de Wacom ook al geactiveerd in de Systeemeigenschappen>Toegankelijkheid? Dit maakt dat de Touch-pad op de Wacom actief aan staat. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe jij deze Touch-pad naast de Pen-functie gebruikt?

Bijdrager
    koen

Misschien eens navragen bij Wacom?

Bijdrager
    Shmoo

Is dit niet gewoon het jaarlijkse probleempje met Wacom?

Nieuw besturingssysteem == problemen met Wacom en hun drivers. Volgens mij is die wet al zo oud als de weg naar Maastricht.

Bijdrager
    Mac Patrick

<p class=”cite”>ruile.abrahamse op 1 oktober 2018 om 15:19</p>
    Had vergelijkbare ervaring na installatie van macOS 10.14 Mojave. Inmiddels de nieuwe driver ge├»nstalleerd en alles werkt weer als een zonnetje in alle grafische programmaÔÇÖs die ik gebruik (ArtRage, ArtStudio Pro, Affinity Designer/Photo). Ik gebruik de Touch-functionaliteit van de Wacom eigelijk nooit. Heb je de Wacom ook al geactiveerd in de Systeemeigenschappen>Toegankelijkheid? Dit maakt dat de Touch-pad op de Wacom actief aan staat. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe jij deze Touch-pad naast de Pen-functie gebruikt?

Heb ook de nieuwe driver geïnstalleerd en alles geactiveerd in toegankelijkheid maar de problemen blijven.  ik gebruik de Touch Pad als muis, met een paar vingers bedien je heel de computer.

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien helpt deze info je verder: https://cdn.wacom.com/u/productsupport/drivers/mac/professional/releasenotes/Mac_6.3.31.html#6.3.31-4

Bijdrager
    Mac Patrick

Ik weet niet hoe het komt maar plots werkt alles als voorheen. Iedereen bedankt voor de tips

Groetjes

Mac Patrick

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.