6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Thunderball

Na update IOS 9.1 : Email melding dat bericht niet is gedownloaded van de server

Na de update naar IOS 9.1 krijg ik op mijn iPad bij bijna al mijn oude mails als ik ze open, het bericht: “dit bericht is niet gedownload van de server”. Ik zie wel het onderwerp. ik heb een POP3 account. Voor de update nooit enig probleem. Bij mijn iMac nu ook geen probleem. Alles omzetten naar IMAP? Op diverser fora zie ik dat er meer problemen zijn en zelfs ergens de mededeling, dat IOS9 POP3 niet meer ondersteunt.Ook zie ik soms staan dat omzetten naar IMAP geen zin heeft. Kortom verwarring is mijn deel. Iemand hier al ervaring mee? Thx voor het meedenken!

Bijdrager
    Chorro

POP3 is in zekere zin ongesynchroniseerd met de server. Het kan dus zijn dat een e-mail niet meer op de server bestaat, terwijl je iPad deze nog wel kent. Restore je de iPad, kan hij de mail niet meer vinden op de server. Dat levert een melding als deze op.

Is de mail niet meer op de server aanwezig, dan zal het omschakelen naar IMAP inderdaad weinig doden aan de zeik zetten.

Bijdrager
    jf

yep, ook hier die ergernis. ik heb nu ook een imap account aangemaakt, kijken of dat helpt. Maar juist daar merk je nog harder dat een bericht niet meer op de server staat. Aangezien bij planet in de webmailomgeving de moge;ijkheid verdwenen is aan te geven hoelang berichten bewaard moeten blijven, voorzie ik dat ook in de imap versie de mailinhoud (en zelfs de hele mail) weg is na een paar dagen (2, want dan knikkert ie blijkbaar de mails al weg, idioterie). Voor iOS 9 nooit een probleem mee, en nu ergernis. Way to go.

Bijdrager
    bupaul

Het heeft ook te maken met de instellingen die je op je apparaten hebt voor wanneer de server de mails moet wissen.
    Kijk eens of alle apparaten daar hetzelfde staan wat betreft het verwijderen van de server.
    Heb je bijvoorbeeld staan: Verwijder bericht van server na: onmiddellijk, zul je bij een update als IOS 9.1 geen mails meer zien.

Bijdrager
    jf

Het lijkt te helpen inderdaad. Ik weet zeker dat ik al mijn computers op nooit verwijderen had staan, maar blijkbaar is niet lang geleden dat op 1 dag gezet. Ik verdenk apple er sterk van dat bij een update erin gefietst te hebben.

Blijft het raar dat berichten blijkbaar niet meer echt gedownloaded worden, of de inhoud verwijderd wordt zodra de mail van de server is verwijderd. Dat is strijdig met hoe pop3 hoort te werken.

Bijdrager
    Fons

Als je de mail met de melding “dit bericht is niet gedownload van de server” naar jezelf (cloud e-mail) stuurt, vraagt het apparaat of de inhoud gedownload moet worden. Bevestig dit en in de toegezonden mail vind je de inhoud van het bericht terug.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.