5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje82

Na uitloggen wordt het toetsenbord niet meer herkend

Ik ben in bezit van een Logitech Cordless Desktop 3000 laser combinatie. Regelmatig (niet altijd) verschijnt na het uitloggen van een willekeurige gebruiker de ‘ Toetsenbord configuratie assisent’ met de mededeling dat het toetsenbord type niet vastgesteld kan worden.

Na een keer op de toets naast de linkershift knop gedrukt te hebben en op volgende geklikt te hebben werkt het toetsenbord weer gewoon.

Ik gebruik een Mac mini met OS X 10.4.9 met alle updates daarop geinstalleerd, iemand enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt? Zelf heb ik al veel fora en site’s doorgeplozen maar nergens staat dit probleem omschreven…

Bijdrager
    J.C.

Dit probleem heb ik ook eens gehad op de iMac van mijn vader, met zijn Apple Bluetooth toetsenbord, na het aan en uitschakelen ervan deed hij het weer…

Bijdrager
    appeltje82

Het is overigens geen Bluetooth toetsenbord welke van de BT chip van de Mini gebruik maakt, maar via een ontvangertje op een van de USB poorten aangesloten.

Bijdrager
    appeltje82

Schopje; niemand bovenstaande problemen ooit ervaren?

Bijdrager
    appeltje82

In de kennisdatabank van Apple kwam ik de mogelijke oplossing tegen, handig om hier te delen:

Mac OS X 10.4: Keyboard Setup Assistant unexpectedly appears
    When you connect a keyboard (or device that acts similar to keyboard, such as a barcode scanner) to your computer, you may come across a situation where the Keyboard Setup Assistant opens. This happens when your computer doesn’t recognize the keyboard you connected. Once you specify the keyboard type, you shouldn’t see the Assistant again whenever you reconnect that keyboard (it should open only once per unknown keyboard connection).

However, if Keyboard Setup Assistant opens more often, such as after restarting or when you connect a non-keyboard device, just click the red close button in the upper-left corner of the window to “cancel.”

In Mac OS X 10.4.1 or later, Keyboard Setup Assistant should no longer open each time you connect the keyboard or a device, or after restarting your computer (unless you add another new, unrecognized keyboard, of course).

Additional information

In Mac OS X 10.4.1 or later, when you close Keyboard Setup Assistant by clicking the red close button, your Mac assumes the device is an ANSI keyboard (and stores this in the preference file /Library/Preferences/com.apple.keyboardtype.plist). The device should then work normally, if it is an ANSI keyboard. If you have a non-ANSI keyboard device, use Keyboard preferences’

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.