10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rasta

Na tiger install werkt audio niet meer op iMac (versie 2008)

Hallo,

Ik zit met een probleem en misschien dat iemand daar een oplossing voor weet!
    Ik heb namelijk osx 10.4 geïnstalleerd op de nieuwste imac (early 2008). Heb dit gedaan vanaf mijn (andere) imac (mid 2007) via Target modus enz.

Nu werkt alles (voorzover getest) naar behoren en ook alle programma’s die op de nieuwe imac staan werken ook goed!
    Alleen mijn audio doet het niet!! totaal geen geluid zelfs niet het toontje wat je hoor bij het opstarten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen om het weer werkend te krijgen.

Thx.

Rasta

Bijdrager
    Nikita

Kwam die iMac standaard niet met Leopard? Dan is het niet zo vreemd, waarschijnlijk mist ‘ie gewoon de drivers. Tiger wordt namelijk niet ondersteund op apparaten die standaard met Leopard kwamen.

Bijdrager
    Rasta

die nieuwe imac kwam inderdaad met leopard, maar vanwege enkele programma’s (o.a. quark 6 en filemaker) die problemen gaven met 10.5 heb ik besloten om 10.4 erop te zetten!

Het vermoeden had ik al dat het aan de drivers ligt, maar hoe kan ik dat herstellen? Ik kan namelijk nergens iets vinden over welke, en waar je die drivers vandaan kan halen om te installeren.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb weleens ergens gelezen dat als je het opstartgeluid van de Mac niet hoort, er zeker iets niet goed is gegaan op deze Mac. En het feit dat je een ouder systeem hebt geprobeerd te “installeren” dan dat er oorspronkelijk op zit, zou dat weleens kunnen bevestigen… Gaat dus niet werken.

Bijdrager
    G-Force

Kijk even in systeemprofiel of er een audiochip wordt herkend.:)

Het feit dat je geen opstartgeluid hoort bevalt me niet echt overigens. Heb je in Leopard nog wel geluid?

Bijdrager
    Rasta

als ik onder systeemprofile kijk dan zie ik ook gegevens zoals die jouw plaatje wordt aamgegeven echter met een andere Audio ID code (60) uiteraard.

Toen Leopard er nog op zat deed het opstartgeluid het wel! en dat geldt ook voor alle overige audio geluiden, muziek enz.
    Maar sinds de installatie van 10.4 is alles w.b.t. geluiden en sounds verdwenen!!

Bijdrager
    Rasta

opstartgeluid doet het inmmiddels!! ik heb de PRAM geleegd, maar de rest van de audio doet het nog niet..willicht is er nog hoop :oops:

Bijdrager
    sypie

Rood lampje uit de uitgang van de koptelefoonaansluiting?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Voor zover ik weet, wordt Tiger gewoon ondersteund op de huidige Mac’s
    Anders zou de installer je wel een halt toeroepen.

Welke versie van Tiger heb je nu? De laatste neem ik aan (10.4.11)
    Ik weet wel dat er enkele versies waren (ik meen 10.4.4 en 10.4.10) met audio problemen.

Apple zegt: http://support.apple.com/kb/TA25727?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
    Het is een oud artikel, maar misschien wijst het in de goeie richting.

Door het PRAM te resetten hebben de systeem voorkeuren nu de fabrieks instellingen.

Bijdrager
    Rasta

ik heb inderdaad de laatste versie geïnstalleerd 10.4.11.
    Het artikel zegt niet echt veel, maar bedankt voor the point to.

Als ik naar mijn voorkeurenpaneel ga en geluid selecteer, dan zie ik dat bij uitvoervolume ‘geluid uit’ is aangevinkt, maar
    deze is grayed out en kan het met geen mogelijkheid uitvinken!

Heb ook alle voorkeuren in Preferences mappen weggooid, maar ook dat helpt niet!! Op dit moment weet ik het zelf even niet meer waar ik het moet zoeken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.