18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    iFabian

Na schoonmaken toetsenbord toetsen andere functies

Hallo,

Ik heb net mijn toetsenbord, Apple keyboard aluminium, schoongemaakt met een vochtige keukenrol. Nadat ik hem weer aan deed en begon te typen hadden toetsen opeens een andere functie gekregen. Ik dacht, ik start m’n Mac opnieuw op. Alleen werkte dit niet. Hoe krijg ik het weer normaal?

Fabian

Geblokkeerd
    Anoniem

Andere functie?
    Bedoel je dat ze opeens een andere letter zijn?

Ondersteboven laten drogen boven de verwarming (alhoewel morgen buiten leggen zal ook wel helpen)

Bijdrager
    iFabian

Bijvoorbeeld ja. En backspace opeens geluid zachter. En dat je voor bijvoorbeeld a m3 krijgt. Heel raar. Gewoon beetje later drogen? Wel raar, want er is geen water ofzo ingekomen. Blijkbaar wel iets dus ..

Bijdrager
    Chorro

Heel goed laten drogen en dan hopen dat hij het weer doet. Is een bekend verschijnsel bij het vochtig maken van een toetsenbord.

Mocht het daarna nog zo zijn, dan is een nieuwe kopen de enige remedie.

Bijdrager
    iFabian

Shit zeg. En met een föhn is zeker niet aan te raden. Of kan dat wel?

Bijdrager
    Chorro

Het zou kunnen, maar het allerbeste is gewoon nog altijd laten drogen op een warme plek.

Bijdrager
    iFabian

Oké, bedankt. Beste is gewoon om even te laten liggen en dan zie ik het morgen wel. Dat moet mij weer gebeuren hè ..

Bijdrager
    Chorro

Nouja, een vochtige doek is nooit goed. Hooguit klamvochtig (oftewel bijna droog).

Bijdrager
    iFabian

Maar hoe kan je dan het beste je toetsenbord schoonmaken?

Bijdrager
    Chorro

Je hebt daar van die gelpads voor, heb d’r hier 1 liggen. Moet zeggen dat ik in eerste instantie er niets mee had, maar het werkt best goed. Of een beetje pure alcohol, dat verdampt als een gek. Maar ook daarbij geldt weer: Vochtig en niet nat.

Bijdrager
    iFabian

Hm, oke! Dan moet ik dat voor de volgende keer maar kopen. Ik hoop dat ie het morgen dan weer doet, want ik heb niet echt zin om een nieuwe te kopen haha.

Bijdrager
    Mac058

Gewoon goed laten drogen dan moeten de problemen wel weer weg gaan, nu gewoon even niet aanzetten en haal de batterijen eruit.

Er zijn zelfs gekken die hun keyboard in de vaatwasser doen en het dan laten drogen, gek genoeg werkt dat ook.

Bijdrager
    iFabian

Echt waar? Haha, dat klinkt eigenlijk ook wel maf. Dat een toetsenbord dat aan kan.

Bijdrager
    Mac058

Blijkbaar, zou het zelf nooit proberen…
    Hier heb je zo’n grapjas http://www.youtube.com/watch?v=x9QhQNtV4Lw

Bijdrager
    HAL2011

Beste, ik heb dit probleem een tweetal jaar geleden ook mee gemaakt. Iets te enthousiast geweest met het poetsmiddel. Resultaat een klavier dat compleet tilt sloeg. Ik dacht het leven is aan de durvers. Geloof mij want het lijkt onwaarschijnlijk maar ik verzeker u dat mijn oplossing werkt. Beschikt u over een droogkast (droogtrommel) om linnen te drogen met een mand om delicaat wolgoed te drogen (woldroogkorf)?

Eerst en vooral wacht niet te lang om oxidatie van de contacten in het klavier te beperken.

1. Wikkel uw klavier in een badhanddoek.
    2. Plaats de woldroogkorf in de droogtrommel.
    3. Leg uw klavier in de woldroogkorf, zorg ervoor dat de toetsen naar boven wijzen (op die manier kan het vocht ontsnappen)
    4. Sluit de droogtrommel en kies een programma voor delicaat wasgoed.
    5. Zet de droogtrommel aan en wacht geduldig tot het programma afgelopen is.

Mijn klavier werkt nog altijd zonder haperen.

Veel succes.

Bijdrager
    SunKeeper
    Mac058 op 17 april 2011

Er zijn zelfs gekken die hun keyboard in de vaatwasser doen en het dan laten drogen, gek genoeg werkt dat ook.

Alleen is de vaatwasser dan weer niet zo best voor de totale levensduur. Er wordt vaak extra zout aan het water in de vaatwasser toegevoegd, en dat is toch niet zo best. Zowel voor mensen niet (we eten er teveel van) als voor plastic en aluminium, want dat corrodeert.

Een betere oplossing is gewoon een half uur onderdompeld in een bak pure alcohol, en daarna 2 dagen in de zon leggen. Alcohol reinigt beter, en laat geen troep achter zodra het verdampt is. Echter niet de USB-stekker erin gooien!

Bijdrager
    martijnG

Mijn toetsenbord gaat af en toe gewoon in een bak met water, ik spoel hem wel altijd na met gedestileerd water. Na een paar dagen drogen heb ik weer een fijn toetsenbordje.

Bijdrager
    1984

Altijd handig om een extra toetsenbord in huis te hebben, in geval er vocht (cola ,bier ,koffie etc.) over je keyboard komt of je te ijverig aan het poetsen bent, in dat geval met gedestilleerd water spoelen en lang laten drogen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.