21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Solid Snake

Na reboot instellinge weg

Ik herstartte Mac OS X derjuist, en wat bleek, al mijn instellinge, van mail, firefox, msn, weg, dus moest alles terug instellen, en ook alle serials terug invoegen, heeft iemand al hetzelfde probleem gehad?

Bijdrager
    TRML

Je hebt zeker de naam van je thuis mapje (het mapje met het huisje als icoon) veranderd, dat mag namelijk niet want dan krijg je dit soort toestanden.

Bijdrager
    Solid Snake

haja, dat had ik idd gedaan, ik wist niet dat het daardoor was, nu weet ik dat voor intervolg!

Bijdrager
    1984

Je hoeft geen eens de naam te veranderen (al zou dat gewoon moeten kunnen zonder problemen) om dat gedonder te hebben,
    Het is gewoon een zwakke plek in OSX

Bijdrager
    JWB

@1984:

Mee eens. Ook een keer ervaren. Geen flauw idee hoe en waarom. Nog steeds niet trouwens.

Bijdrager
    Esquare
    ”1984″

Het is gewoon een zwakke plek in OSX

Jammer genoeg heeft de gemiddelde gebruiker nog veel zwakkere plekken. :)

Er zijn voor zover ik weet drie mogelijke oorzaken:
    1. Naam thuismap veranderen.
    2. Thuismap verplaatsen of weggooien.
    3. Een ernstig volle harde schijf.

Bijdrager
    JeePee

Inderdaad Esquare. In het laatste geval was het Panther die zonder te waarschuwen begon met wissen :P en Tiger waarschuwt netjes.:D

Volgens mij heb ik een keer zo’n waarschuwing gezien…:? Of was het toch Panther die al waarschuwde en Jaguar niet…:?

Bijdrager
    1984
    ”Esquare”

[Er zijn voor zover ik weet drie mogelijke oorzaken:
    1. Naam thuismap veranderen.
    2. Thuismap verplaatsen of weggooien.
    3. Een ernstig volle harde schijf.

bij 1 en 2 zou er op zijn minst een waarschuwing moeten verschijnen, wat overigens wel bij 3 gebeurd.
    De gevolgen van de thuismap per ongeluk te verplaatsen( en je komt er pas achter na een herstart ) zijn dat je onnodig veel tijd moet besteden om alle instellingen en wachtwoorden terug te vinden, en dat noem ik een behoorlijke zwakke plek in OSX (Tiger)

Bijdrager
    Oppie

Gedeeltelijk mee eens, want Apple zal toch rekening moeten houden met een ‘domme’ gebruiker.

Van de andere kant: je kunt 1 en 2 alleen maar doen als Beheerder/Administrator, en niet als ‘gewone’ (Standaard) gebruiker. En het zijn van Beheerder schept ook verantwoordelijkheden…

En nog even de juiste info-link voor het TS probleem:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854

Bijdrager
    1984
    ”Oppie”

En nog even de juiste info-link voor het TS probleem:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854%5B/quote:7b6aa2f15b%5D
    En daar ging het dus niet over, het gebeurd ook zonder dat je Thuismap een andere naam geeft[size=9:7b6aa2f15b] (als domme of slimme gebruiker)
    [/size:7b6aa2f15b]

In Mac OS X 10.3, 10.4 or later you can rename your home directory without the safeguard of entering your password (authentication).

Bijdrager
    Oppie

Bij TS ging het daar wel over.

Hoe gebeurde het dan bij jou??

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Esquare
    ”Oppie”

Hoe gebeurde het dan bij jou??

Zo te lezen, wordt hier beweerd dat het ook ‘vanzelf’ kan gebeuren. Onmogelijk is het niet, maar ik ben toch geneigd om ook hier Ockhams scheermes te hanteren. :)

Bijdrager
    Oppie

Nou 1984, als jou verklaring is dat De Antichrist jouw Mac heeft overgenomen, vrees ik toch dat Het Beest bezit van je heeft genomen…:evil: :evil:

Bijdrager
    1984

Het getal 666 is een natuurlijk getal, volgend op 665 en voorafgaand aan 667 (1984-Berichten: 666)
    [size=9:0920ad100e]De eerste computer van Apple werd verkocht voor een prijs van $666,66.[/size:0920ad100e]

Ockham’s Scheermes zegt niet dat de eenvoudigste verklaring de beste is, ongeacht of het uitzonderingen of andere verschijnselen kan verklaren.

Bijdrager
    Esquare
    ”1984″

Ockham’s Scheermes zegt niet dat de eenvoudigste verklaring de beste is

Ockhams Scheermes zegt wel degelijk dat de eenvoudigste verklaring (gebruiksfout) de voorkeur geniet boven een onnodig vage of ingewikkelde verklaring (zwakke plek in OS X). Dat er uitzonderingen kunnen bestaan op die verklaring staat buiten kijf.

Maar laat ik het dan zo zeggen: van de situaties 1 t/m 3 ben ik meerdere malen getuige geweest, van een plotseling verdwijnen van de inhoud van de thuismap nog nooit.

Bijdrager
    1984
    ”Esquare”

Maar laat ik het dan zo zeggen: van de situaties 1 t/m 3 ben ik meerdere malen getuige geweest, van een plotseling verdwijnen van de inhoud van de thuismap nog nooit.

Na reboot instellinge weg :kleenex:

Bijdrager
    Oppie

Dus heb je -blijkbaar geheel per ongeluk en ongemerkt- iets met de (naam van de) Thuismap gedaan.

Of je hebt misschien een virus…:evil: :P

Bijdrager
    NextSelection

Ik heb het probleem dat jullie hierboven beschrijven, ik heb de naam van de home directory gewijzigd, enig idee hoe ik mijn instellingen weer terug kan zetten en 1 gebruiker over te houden?

Bijdrager
    Esquare

Bijdrager
    Oppie

Ook mooi!
    Zet ik special de link er nog eens bij, een paar postjes geleden, voor mensen die hier komen met hetzelfde probleem, en wat gebeurt er….??

Ik denk dat ik hier (HKG) maar de kroeg in duik, want mijn aanwezigheid op het forum
    is weer tamelijk zinloos, dunkt me…:cry:

:wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.