4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jur

Na Panther; Probleem met inloggen op Windowsnetwerk

Nadat ik Panther vanmiddag geinstalleerd had, wilde ik de backup van enkele bestanden – die ik via ons netwerk op een pc gezet had- terug zetten op mijn iBook.

Verbinding maken met de PC dus.
    Normaal deed ik dit via :apple: -K, maar daar kreeg ik nu een vreemd scherm mee in beeld. Een vriend zei me dat ik dus voortaan het Netwerk-icoon moet gebruiken in Finder. Handig. Makkelijke plek ook, alleen wanneer ik hier op klik krijg ik alleen maar een aantal mapnamen (netwerkadres-namen, tenminste, deze kreeg ik vroeger ook met :apple: -K.. Dan moest ik er 1, ik geloof dat het bij mij MSHOME was aanklikken en dan dus inloggen, hier een gedeelde map kiezen en die werd op mijn desktop geladen).
    De mapnaam van MSHOME die ik nu zie kan ik aanklikken, maar ik krijg dan alleen de lege inhoud van deze map te zien.. Dus de gedeelde map wordt niet op mijn desktop, of waar dan ook, geladen. Ik kan dus met geen mogelijkheid op onze PC beneden meer komen.
    Wie heeft een idee?

De mappen in windows staan nog steeds hetzelfde geshared.
    Plaatje van het scherm staat hier. Niks aan te zien misschien, maar het geeft in iedergeval dat ik de MSHOME map in beeld krijg, maar er niks mee kan.

Jur,-

Bijdrager
    Ruben

Ik connect ook onder Panther nog steeds op dezelfde manier naar een Windows 98 en Windows 2000 computer. Gewoon Appeltje+K en dan even het IP adres opgeven. Daarna krijg ik altijd netjes een lijst met de beschikbare shares. Dat netwerk icoon heeft het bij mij ook nooit gedaan. Eigelijk is er dus (in mijn geval) helemaal niet veranderd t.o.v. Jaguar.

Bijdrager
    Kraid

Hoi,
    Ik heb hetzelfde probleem als Jur op mijn werk en met Ruben’s methode werkt het ook niet meer zoals het wel met Jaguar werkte.
    Vreemd, want thuis lukt het wel om met de nieuwe Finder op mijn pc servertje te browsen.

Als ik hier op de zaak appeltje k doe en een ip invoer dan krijg ik : No response from server, try again later.

En in de finder zie ik bij netwerk wel de map van de server staan zoals bij Jur maar daar zit dus niets in. Thuis staat daar een snelkoppeling naar PC (naam van de winbak) en daar in eentje naar D (naam van schijf)

Maar helemaar raar is dat ik thuis met mijn iBook over Airport niet meer op mijn iMac kom
    wel de map Buns’ iMac maar verder niets. Ik heb wel de nodige share opties aan staan in de sysprefs.

Bijdrager
    Rolf

Soortgelijk probleem. Als ik mijn Mac (+Panther) mee naar kantoor neem, kan ik zo inpluggen en me helemaal suf browser op de W2K server.
    Als ik echter thuis zit, en via een VPN connectie wil inbellen krijg ik wel verbinding (althans….meestal)…maar kan ik niet browsen….zie ik geen servers of mappen om mee door te gaan.
    Is dit een bekend probleem ? Ik heb op amerikaanse apple sites al meer opmerkingen gezien over het falende VPN deel van Panther….???

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.