16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jvr

Na mislukte(?) partitie alle bestanden kwijt?

Hallo allemaal…

Ik ben gelijk gestraft omdat ik Leopard beta wilde uitproberen via een onofficiele weg :cry:

Ik had nog geen extra partitie om m op te installeren dus wilde ik deze aanmaken met Disk Utility in de installatie, nadat ik geboot had via de Leopard dvd.

Nu ging er wat fout tijdens het partitioneren, halverwege, ik meen tijdens ‘ moving partitions’ klapte de hele installatie eruit…

Nu wilde ik gewoon in tiger opstarten, maar er kwam alleen een map met een vraagteken in beeld:(

Ik heb uiteindelijk Tiger geinstalleerd op de partitie die voor Leopard bestemd was.. deze is dus wel gelukt uiteindelijk…

Maar ben ik nu al mijn bestanden kwijt op mn originele Macintosh HD? er staat namelijk in de finder alleen maar 62 GB free, en voor de rest helemaal niets… :cry:

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    tobiaslf
    ”jvr”

Ik ben gelijk gestraft omdat ik Leopard beta wilde uitproberen via een onofficiele weg :cry:

Ik denk dat je op je backup moet terugvallen… (ik hoop dat je die hebt nl.)

Ik heb het gevoel dat je niets terug gaat krijgen. Er zijn namelijk honderden duizenden nieuwe bestanden over de hd heen geschreven… Er zijn wel manieren om je hd te partitioneren zonder data te verliezen, maar dat is niet met Disk Utility.

Sterkte met het verlies (naar alle waarschijnlijkheid)

Gr. Tobias

Bijdrager
    KingAchille

Data Rescue II kan véél terug halen!!
    Mvg,

Bijdrager
    jvr

tnx, ik ga t gelijk proberen!!!

Bijdrager
    tobiaslf

Filesalvage ook eventueel…

Bijdrager
    iErnst

@tobiaslf

Welk programma bedoel je om je hd te partitioneren (dus zonder data verlies)?

Bijdrager
    jvr

Filesalvage is goed bezig… hijs op 20% met scannen en heeft al heeeeeeeel veel gevonden :D

Bijdrager
    Joffry
    ”tobiaslf”

Filesalvage ook eventueel…

vrij dom, om er een download van te maken.

Bijdrager
    tobiaslf

@ElNino iPartition Maar ik geloof niet zo in partities…

@Klapper Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen… Misschien beter om de link met informatie erin te zetten i.p.v. de download. Bedankt voor de opbouwende kritiek.

Tobias

Bijdrager
    Timotheus

Maar ik blijf het ongelooflijk vinden dat iemand dat soort toeren uithaalt zonder dat hij over fatsoenlijke backups van al zijn documenten beschikt.

Sterker nog, ik blijf het ongelooflijk vinden dat er nog steeds hele massa’s mensen zijn die zelden of nooit backuppen.

Bijdrager
    Oppie
    ”tobiaslf”

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen… Misschien beter om de link met informatie erin te zetten i.p.v. de download. Bedankt voor de opbouwende kritiek.

Bij deze: het is zeker beter om er niet gelijk een download van te maken!!!

Bijdrager
    macmickey2
    ”Timotheus”

Maar ik blijf het ongelooflijk vinden dat iemand dat soort toeren uithaalt zonder dat hij over fatsoenlijke backups van al zijn documenten beschikt.

Sterker nog, ik blijf het ongelooflijk vinden dat er nog steeds hele massa’s mensen zijn die zelden of nooit backuppen.

Denk dat de TS daarom TimeMachine wilde hebben….:P

Bijdrager
    tobiaslf

@ Oppie Het was de bedoeling, het kwam er alleen niet helemaal uit. Ik was een linkje te ver…

Maar hij is genoteerd…

Bijdrager
    jvr

bedankt voor alle reacties… ik had gelukkig toevallig een paar weken geleden een back up gemaakt van mn belangrijkste bestanden :)

en de paar bestanden die ik nog niet gebackupt had heb ik gelukkig kunnen redden met Filesalvage.

Heb uiteindelijk mn hele HD opnieuw geformatteerd tot 1 partitie, en een schone installatie van (legale ;)) Tiger erop gezet… Alles draait weer goed (misschien wel een keer goed geweest, had er namelijk echt veel te veel zooi op staan qua programma’s die ik niet gebruikte, en films die ik niet meer keek… ieder voordeel heb z’n nadeel zegmaar:p )

Bijdrager
    Timotheus

@ mackmickey2: maar zelfsTimeMachine redt je niet als je aan de systeem-software gaat klungelen; want dan maak je met de systeem-software ook TimeMachine onklaar!

Bijdrager
    macmickey2

Je snapte niet helemaal mijn grap..maar dat geeft niets.:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.