8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    meesje

Na Mavericks update 10.9.1 iMovie 10.0.1 en iPhoto 9.5.1updates

Zojuist heb ik update 10.9.1 van Mavericks geïnstalleerd. Na de installatie viel me opeens op dat er nog twee updates beschikbaar waren: iMovie 10.0.1 en iPhoto 9.5.1. Deze nieuwe versies waren voorheen alleen gratis voor nieuwe Mac gebruikers. Ik kan me herinneren dat destijds na installatie van 10.9 alleen de iPhoto 9.4.3. update voor mij beschikbaar was en niet de nieuwe 9.5. Wel was de nieuwe Garageband al gelijk gratis beschikbaar.

Zijn deze updates voor jullie ook (gratis) beschikbaar? Het lijkt wel alsof de nieuwe versies van iPhoto en iMovie nu voor iedereen beschikbaar gesteld worden. Ik had hierover nog niks gelezen.

Bijdrager
    FloorvN

yep,

hier ook kreeg ik de updates !!
    Was er erg blij mee:)

Bijdrager
    poing

Dit komt omdat er een bug gefixed is waardoor iedereen nu de nl updates kan binnen halen van Imovie, Iphoto en Iwork.

Bijdrager
    KarelWillem

iMovie en iPhoto waren er al een tijdje hoor.:)

– iMovie 10.0.1: 21 november 2013
    – iPhoto 9.5.1: 12 december 2013

En van beide pakketten zijn de .x updates volgens mij altijd gratis.

Pas als je naar 10 of 11 gaat, kan het verhaal anders worden.

Bijdrager
    FloorvN

aah ok,

super die voor die info !:)

Bijdrager
    meesje

@KarelWillem: ik zag deze (oude) data ook voorbij komen. Ik schrok al: heb ik nu updates gemist….?;-)
    Maar voor 10.9 waren deze updates voor mij echt niet beschikbaar. Ik vind de opmerking van poing wel aannemelijk.
    Destijds bij 10.9 was voor mij alleen een update van iphoto naar 9.4.3 beschikbaar. Ik was toen wel jaloers dat nieuwe Apple gebruikers wel de update naar 9.5 kregen. Nu dus kennelijk ook voor alle ander iLife’11 gebruikers.

Bijdrager
    KarelWillem

Vóór 10.9 waren deze er inderdaad niet.
    Maar 10.9 was er ook alweer een tijdje hoor.:)

Anyway… vanaf 10.9 (zie de data bij mijn updates) was iMovie 10.0.1 er al.

En iPhoto 9.5.1 is vrij vers, dus dat klopt helemaal.

Bijdrager
    meesje

Ik bedoelde “Maar voor 10.9.1 waren deze updates voor mij echt niet beschikbaar”.

Gisteren zag ik dat mijn App Store app 1 update aangaf. Dit was 10.9.1. Na installatie van 10.9.1 en de benodigde herstart, gaf de App Store app aan dat er twee updates beschikbaar waren. In dit geval dus iphote 9.5.1 (ik zat op 9.4.3) en imovie 10.0.1 (ik zat op 9.0.9). Dat vond ik vreemd, maar ik dacht van ‘profiteer er maar van’.

Destijds bij de lancering van 10.9 had ik namelijk gelezen dat de nieuwe iphoto (9.5) en imovie(10.0) alleen voor nieuwe Apple gebruikers beschikbaar zouden zijn, of voor gebruikers die reeds de diverse apps via de App Store hadden aangeschaf, maar niet voor gebruikers waarbij iLife ’11 destijds meegeleverd werd bij hun Mac.

Wellicht dat er bij mij ‘iets’ (?) in de weg heeft gezeten dat updates niet eerder (al direct na 10.9) getoond werden.

In ieder geval helemaal blij dat ik weer up-to-date ben…:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.