3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    amvd65

Na login weer zwart scherm

Ik zet mijn MacBook eigelijk nooit uit en klap hem gewoon dicht. Wanneer ik hem dan weer open klap verschijnt password scherm en geef ik password in en krijg ik mijn bureaublad. Echter de laatste tijd heb ik steeds vaker dat het password scherm niet verschijnt (schemn gaat wel aan maar blijft zwart) of dat na het password in gegeven te hebben wederom een zwart scherm (wederom scherm wel aan) verschijnt met dan soms weer opnieuw een password scherm als ik op de spatiebalk tik.

Wat kan dit zijn?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb niet zo gek veel verstand van een MacBook, maar dit klinkt als een probleem met de PRAM batterij

Zet eens aan terwijl je Apple-Alt-P-R ingedrukt houdt totdat je minstens twee keer het opstart geluid hoort.
    En kijk of de klok nog de juiste tijd aangeeft. Dit is een indicatie dat de PRAM batterij moet worden vervangen.

Bijdrager
    amvd65

Inmiddels opgelost door middels schijfhulpprogramma de rechten te corrigeren. Had dit al gedaan echter vanf de eigen harddisk zelf en het is nu juist zaak dit te doen door vanaf een andere schijf uit te voeren. Meest eenvoudig gaat dit door je Leopard CD te laden en met “C” ingedrukt te starten.

Vanuit het install menu kies je dan bij hulpprogramma’s het schrijfhulpprogramma en voert deze uit op je eigen HD

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.