2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Na laatste Update Sierra : Paswoorden Safari, sleutelhanger en Dropbox probleem

Precies 5 dagen geleden heb ik een iMac en MBP geüpdate naar de laatste Sierra 10.12.5 versie.
    Terzijde, andere iMac en MB, MBP staan nog op oudere versies van Sierra en hebben dit probleem niet.

Beide apparaten hebben het volgende probleem, en geldt voor alle gebruikers:

Muis klikken worden na een tijdje niet meer geaccepteerd voor b.v cancel/acceptatie knoppen in dialogen, vooral de blauw gekleurde.
    Dubbel klik in tekst velden zet de tekst niet naar de edit status, kan dus geen tekst wijzigen, erg irritant als je in een save dialoog zit met een voor gedineerde filenaam.

Als ik bovengenoemde probleem heb en ik d=vanaf dan op een dock Icoon klik, dan;
    – of ik ga naar de finder en het laat de app zien
    – of het opent indien mogelijk een nieuw document voor die app.

Alle paswoorden van Safari zijn verdwenen,
    Alle paswoorden voor de mailaccounts zijn verdwenen
    sleutelhanger mist een lading wachtwoorden en nergens word er een paswoord nog automatisch ingevuld
    zijn ook niet terug te vinden in de sleutelhanger.
    In sleutel hanger staan tevens zo’n twee-driehonderd voor elke iMessage encryp (priv/publ) en signing key en zo’n 40 apple id’s.

Vanaf dat moment sync dropbox ook niet meer en is alleen maar aan het indexeren. DB vraagt nu ieder uur of zo om toestemming om de dropbox folder te mogen wijzigen. Al geef ik toestemming dan blijft het het vragen.

Again, dit is op beide geüpdate apparaten.

In eerdere versie had je de mogelijkheid om je sleutel toegang te repareren. Zie ik niet meer.
    Is er een manier om de sleutel hanger van een ander apparaat te kopiëren en hier te plaatsen?

Wat is er met dropbox?

Wat terzijde, wat ik ook nooit eerder mee maakte is dat als de BluRay Prometheus in de BD lezer zit het systeem niet volledig wilt opstarten, bij andere dvd’s heb ik er geen last van.

Iemand suggesties?

Bijdrager
    lord anubis

Uiteindelijk Sierra op beide machines opnieuw geïnstalleerd en voorlopig lijkt het tij gekeerd te zijn. Echter dropbox doet nog steeds raar.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.