8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pad

Na laatste OSX update: AirPort: No beacon for too long time

Ja hoor, terug van weggeweest. Sinds de laatste Macosx update 10.5.7. ligt om 10 seconden de airport express verbinding eruit met de melding ” AirPort: No beacon for too long time” . Dat was twee updates eerder ook al het geval.
    Iemand een oplossing ? Ik overweeg een vaste lijnverbinding te gaan gebruiken, ik ben dan wel mij draadloze Apple TV verbinding kwijt maar dit werkte toch al krakkemig want hij dient elke keer opnieuw aangemeld te worden bij iTiunes. Het een en ander zal wel met elkaar te maken hebben.

Bijdrager
    Ian83

Ik heb het vermoeden dat dit iets vrij unieks is voor jouw situatie; ik heb i.i.g. nog niet van deze foutmelding gehoord. Misschien bevind de AP zich te dicht bij electronische apparatuur of bedrading of misschien te ver weg (kijk voor deze afstanden e.d. in de handleiding van de AP). Anders is het waarschijnlijk een bug in de software, die je waarschijnlijk met een permissie herstel, een pram reset of door een ‘archive & install’ te doen kan oplossen. Succes!

Inactief
    Anoniem

De laatste update is inmiddels al weer 10.5.8. Wanneer ik Google op “AirPort: No beacon for too long time” krijg ik heel wat hits, je bent blijkbaar niet de enige met dit probleem. Staat daar niets bruikbaars tussen?

En anders kun je het natuurlijk ook direct doorgeven aan Apple: http://www.apple.com/feedback/

Bijdrager
    Pad

Ik ben inderdaad niet de enige. De laatste update(s) lukken niet meer omdat……de verbinding constant onderbroken wordt.

Ik ga maar terug naar de dealer in Apeldoorn. Ik heb tenslotte nog 2 maanden garantie. Eerder is al na een maand de harde schijf vervangen van deze iMac. Het ligt niet aan de Airport Express want mijn macbook werkt hierop probleemloos.

Inactief
    Anoniem
    ”Pad”

Ik ben inderdaad niet de enige. De laatste update(s) lukken niet meer omdat……de verbinding constant onderbroken wordt.

Ik ga maar terug naar de dealer in Apeldoorn. Ik heb tenslotte nog 2 maanden garantie. Eerder is al na een maand de harde schijf vervangen van deze iMac. Het ligt niet aan de Airport Express want mijn macbook werkt hierop probleemloos.

Waarom terug naar je dealer?
    Pak nou eens de handleiding erbij en ga eens leren hoe je het moet instellen!
    Dat je Macbook het wel doet betekent nog niet het niet aan je Airport ligt dit is te kort door de bocht.
    In de meeste gevallen kan door de juiste Airport reset het probleem al verhelpen.
    Je iMac Airport gaat echt niet zomaar stuk door een software update.

Reset je AP als volgt: Airport uit de stroom en druk de reset knopje v/d airport in (klein rond gaatje) hou deze ingedrukt
    en sluit hem ondertussen weer op de stroom aan. Wacht tot deze gaat knipperen , wacht dan nog c.a. 10 sec. Laat dan de reset knop weer los.

Controleer nog of de firmware up to date is en klaar.

Dan gaat het wel weer werken.

Bijdrager
    Pad

Nou, dat zou kunnen maar de dealer heeft al eerder na mijn klachten de harde schijf vervangen. Dit heeft niet echt geholpen. want na elke software update begint mijn draadloze verbinding opnieuw te haperen. Ik heb de stellige indruk dat er een serie iMac in omloop zijn die hier gevoelig voor zijn. Alleen Airport versie 2008.1 werkte probleemloos, daarna werd het hommeles.

Bijdrager
    Ian83

Of jíj doet zelf iets fout (bepaalde instellingen, software, plug-in geïnstalleerd, bijv.).
    Edit: Dus omdat jouw iMac (presumably) dit probleem heeft, is er een serie iMacs met hetzelfde probleem? Mate, wake up and smell the self-delusion.

Inactief
    Anoniem
    ”Pad”

Nou, dat zou kunnen maar de dealer heeft al eerder na mijn klachten de harde schijf vervangen. Dit heeft niet echt geholpen. want na elke software update begint mijn draadloze verbinding opnieuw te haperen. Ik heb de stellige indruk dat er een serie iMac in omloop zijn die hier gevoelig voor zijn. Alleen Airport versie 2008.1 werkte probleemloos, daarna werd het hommeles.

Wat heeft je harde schijf dan met je Airport te maken?
    Ik heb het hier over een harde reset van je Airport!!!!

Het is niet zo dat je Airport kaart door software stuk gaat, hardware is hierop afgeschermd.
    Maar wifi is eenmaal een complex verhaal en zolang je geen juiste reset uitvoert lijkt het mij een beetje te voorbarig om naar een dealer te gaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.