2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Na install.Epson v100 scanner: Photoshop stopt halverwege

-Nadat ik de Epson scanner V100 Photo had geïnstalleerd, bleken noch de PhotoshopCS2, noch de PS Elements 3 meer te willen starten. Het opstartvenster van beiden stopte vlak nadat het bij “scanning forTwain menu items” aankwam. Ik heb toen de scanner-software helemaal weer van de HD gehaald, volumeherstel e.d. gepleegd. Daarna bleken beide Photoshop-programma’s het toen weer te doen.
    -Ik heb zowel op het internet als hier gezocht, zonder duidelijk antwoord. Het komt er op neer dat het iets met UNIX en TWAIN te maken heeft. Maar wàt precies ontgaat mij geheel.
    -Mijn vraag: wie kan mij hierover iets meer vertellen? Hoe moet ik de scanner installeren, zodat Photoshop daarna wèl kan opstarten?
    Alvast mijn grote dank!

Bijdrager
    sedikit

Via internet toch nog de oplossing gevonden, maar wel een paardemiddel. Uit de Photoshop/plugins/import-export, de Twain-plugin weg halen. Idem bij Photoshop Elements. Ik vind dit toch een groot gebrek. Evenals het manko wat ik heb ontdekt: je kunt alleen maar via de scanner rechtstreeks printen, als de printer ook een Epson is. Bevestigd door de helpdesk van Epson. Ook al omdat dit niet bij de kwalificaties wordt vermeld, vind ik dit eigenlijk schandalig, en had ik alleen om die reden nooit deze scanner moeten kopen!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.