8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kiven85

na installatie software programma zoek

Hallo mensen,

Ik heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden op de forum, vandaar een nieuwe topic:

Ik heb de “NTFS for Mac┬« OS X 9.5” gekocht en de software ge├»nstalleerd. Na de installatie moest ik me macbook herstarten en dit ook gedaan. Maar na het opnieuw opstarten gebeurd er vrij weinig (niks) en als ik het programma opzoek (o.a. in programma’s en via spotlight) kan ik hem niet terug vinden. Dit heb ik meerdere malen opnieuw geprobeerd maar helaas, het lukt me niet.

Als ik uninstall doe dan wordt er wel wat verwijderd, maar waar het is, geen idee.

Ik ben nog niet zo heel lang een mac gebruiker, dus sorry als het “dom” over komt :))

Kan er iemand mij helpen?

Bijdrager
    iep

Het staat allemaal keurig netjes in de handleiding van Paragon NTFS for Mac® OS X 9.5 beschreven. Lees die eens door;)

Bijdrager
    tarun

Als ik deze tekst van de leverancier goed lees dan vind je in Schijfhulpprogramma nu ook NTFS-schijven terug en kan je daarmee werken alsof het MAc-schijven zijn. Dus is dit een soort uibreiding van Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    iep

Het is geen uitbreiding van schijfhulpprogramma. Het vervangt de NTFS driver in OS X door eentje die wel kan lezen en schrijven (en daarmee heb ik eigenlijk ook grotendeels de informatie in de handleiding verklapt). Vanuit gebruiksvriendelijkheid bekeken is dit wel de beste manier.

Bijdrager
    Kiven85

@Iep: was ik inderdaad ook op gekomen, maar daar staat niets over mijn probleem en de oplossing ervan.

@tarun: dat is inderdaad zo als ik op .dmg heb geklikt. Maar zodra ik de installatie uitvoer en mijn macbook herstart is het weg.
    Een vriend van me heeft het ook gekocht en ge├»nstalleerd, maar na het opstarten krijgt hij een venstertje dat hij het naar “programma’s” moet slepen.

Dit gebeurd bij mij dus niet:(

Bijdrager
    tarun
    iep op 07 mei 2012

Het is geen uitbreiding van schijfhulpprogramma. Het vervangt de NTFS driver in OS X door eentje die wel kan lezen en schrijven (en daarmee heb ik eigenlijk ook grotendeels de informatie in de handleiding verklapt). Vanuit gebruiksvriendelijkheid bekeken is dit wel de beste manier.

OK, uitbreiding is misschien het verkeerde woord. Maar Kiven85 moet de extra functionaliteit in ieder geval in Schijfhulpprogramma zoeken. Je ziet weinig. Het werkt gewoon.

Bijdrager
    Kiven85

ntfs format harde schijf vastgekoppeld en hij doet het nu inderdaad. Bedankt voor jullie hulp!

In de handleiding had je het ook en kon je je serial enz invoeren, daarvoor had ik hem dus nodig.

Ik snap het hele gebeuren nog steeds niet, waarom hij het eerst wel programma’s zette en nu niet, maar hij doet het nu anyway:)

Bedankt voor de hulp mensen!

Bijdrager
    iep

De functionaliteit zit niet alleen in Schijfhulpprogramma, het zit gewoon in de basis van het OS. Dat Schijfhulpprogramma maakt daar gewoon keurig netjes gebruik van:)

Op pagina 14 staat perfect het antwoord op je vraag beschreven namelijk dat het een driver is die wordt geinstalleerd en dat je nadien gewoonweg de schijf moet aansluiten en je daar vanaf nu lees en schrijf rechten krijgt ipv alleen maar lees rechten. Hij installeert verder geen applicaties maar zet een extra onderdeel in de Systeemvoorkeuren waarmee je wat instellingen in die driver kunt maken. In de Programma’s map krijg je gewoon een linkje naar dat onderdeel. Ik denk dat je dit voorbij hebt zien komen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.