10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

• Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb OS X in het Nederlands staan, dus geef ik even de Nederlandstalige mogelijkheid:
    kan je in Systeemvoorkeuren komen bij Gebruikers en Groepen? Als je de Beheerder aanklikt en dan op Inlogopties probeer het dan zo in te stellen:

Lukt dat niet, dan moet je waarschijnlijk eerst het slotje ontgrendelen met het Beheerderswachtwoord. Dat wachtwoord zou jij dus moeten weten.

Bijdrager
    Colette

Bedankt, Hansi, voor je reactie.
    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik kon er ook niet bij.

Inmiddels wel weer.
    Ik heb via een Recovery-actie (cmd + R na het opstartgeluid en voor het appeltje ingedrukt houden), hulpopties in beeld gekregen en toen gekozen voor opnieuw installeren van besturingssysteem.

Hij doet het weer en het lijkt nu goed.
    Maar ik vraag me af, hoe ik die guest account beter kan configureren om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
    Heb je daar een tip voor?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    raymin

Je kunt alleen n safari, omdat je filefault aan hebt staan. Dan kun je in je gastaccount dus alleen maar je browser openen.

Na het gebruik van je gastaccount kun je inderdaad Lleen maar opnieuw opstarten.

Je kunt dus niet vanuit de gastaccount uitloggen en dan weer in je eigen account. Dit kan alleen als je filefault uit hebt staan.

Bijdrager
    raymin

Zooo een paar tikfouten:-(
    Kun je vanuit de app niet je bericht wijzigen?

Bijdrager
    Hansi2124

Kortom: als je bent ingelogd als Beheerder, kan je in Systeemvoorkeuren bij Beveiliging en privacy

FileVault uitschakelen.

Daarna zou het gastaccount weer uitgebreider te gebruiken moeten zijn (volgens raymin, want ik kan dat niet bevestigen omdat ik nooit gastaccount gebruik).

Bijdrager
    Colette

Ok. Dus FileVault beveiligt mijn gegevens, maar maakt ook dat ik, als ik per ongeluk via gastaccount inlog, niet meer bij mijn hoofdaccount kan.

Raymin, jij zegt dat je dan opnieuw moet opstarten, maar dat was bij mij niet voldoende. Ik heb het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd.
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Of mag je die gastaccount eigenlijk niet gebruiken? Is het bedoeld als noodaccount?

Bijdrager
    penseel

Zie; https://support.apple.com/nl-nl/HT201754
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204837

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  penseel.

Bijdrager
    Colette

Bedankt, penseel. Nuttige links.
    Ik snap steeds meer.

Wat ik me nu afvraag is “wat is mijn hoofdwachtwoord?” eigenlijk of ben ik destijds ingelogd met mijn Apple-account? Ik herinner me vaag dat de verkoper van de Aplle-store daar op een moment wel om vroeg. Ik geloof het dus wel,
    maar ik heb deze laatst gewisseld. Toen ben ik uitgelogd met de Apple -account en ben ik ingelogd met een andere.
    heeft dit consequenties?

Bijdrager
    penseel
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.