9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    maaike

na herinstall syst. appl. niet te installeren (opgelost)

nadat ik ivm met een softwareprobleem van de netwerkkaart een (niet schone) herinstallatie van het systeem (OSX.3.5, powerbook G4) heb moeten uitvoeren werkt mijn netwerkkaart weer wel, maar kon ik bepaalde applicaties niet meer openen. applicaties herinstalleren werkt bij een aantal applicaties, maar het macromediapakket (o.a. dreamweaver) is NIET aan de praat te krijgen, ook niet na herstellen van permissies en 4 nieuwe installaties van de applicaties…. de installatie LIJKT gelukt, alles lijkt op zijn plaats te staan, alleen reageert het programma niet, het opent niet… nu kan ik ntuurlijk een schone herinstallatie van het systeem uitvoeren en hopen dat alles dan goed komt, maar ik hoop dat iemand een eenvoudiger oplossing voor dit probleem weet….

alvast veel dank!

Bijdrager
    Deskman

Zou de prebinding kunnen zijn… Het makkelijkst is dat in de terminal te doen, maar het eenvoudigst via een klein programma’tje : http://www.macosxcocktail.com/

Prebinding zorgt ervoor dat alle libraries weer gekoppeld worden aan de programma’s waar ze bij horen.

Macromedia is een notoire lastpak als het gaat om kopiëren van de software. Alternatief is alles (alles!) van macromedia wegflikkeren en opnieuw installeren. Zoek dus ook in de library en preference folders.

Bijdrager
    Deskman

Ik bedenk me ineens dat het ook iets heel anders kan zijn. Als je een nieuw systeem hebt geïnstalleerd kunnen de rechten van diverse folders niet meer goed staan. Je moet in ieder geval na zo’n update je permissies herstellen (met Apples eigen Disk Utility) en misschien eens kijken of de voorkeuren nog wel door jou te ‘schrijven’ zijn. Zoek de betreffende mapjes op en doe appeltje-i om te kijken wat je rechten zijn.

Beetje kort uitgelegd, als je niet snapt wat ik bedoel moet je het maar even zeggen…

Bijdrager
    maaike

thanks! permissies zijn al gerepareerd, schoot niet op. morgen ga ik je eerste tip uitproberen, had griep en dus even macje links laten liggen….

Bijdrager
    maaike

even een update: via cocktail prebinding en re-prebinding gedingest. het goede nieuws: mijn microsoft office doet het nu wel weer (deed het ook niet meer maar dat gebruik ik maar 2 keer per jaar, had niet zo’n haast), helaas macromedia nog niet… ik ga nu dus alles maar wegflikkeren inderdaad… *zucht*

Bijdrager
    maaike

eeeermmm… beste deskman of iemand anders, weten jullie ook WAT ik precies moet verwijderen? heb nu overal gezocht op macromedia, dreamweaver, fireworks en flash, alles weggegooid (ook in preferences en library), maar ik kan het hele pakket nog steeds niet aan de praat krijgen, heb ik nu de helft toch nog gemist bij verwijderen???

AAARGHH! (ik ga ondertussen maar code kopieeren om mijn site te bouwen, dat gaat veel sneller…!)

Bijdrager
    Deskman

:(

Ik weet het ook niet. Kan je nog twee tips geven: start de console op en kijk wat die te melden heeft als je probeert op te starten en maak een nieuwe user aan en kijk of die wel kan opstarten.

Anders houdt het voor mij ook op…

Bijdrager
    maaike

PROBLEM SOLVED!!!!!

voel me wel een beetje suf nu… vond uiteindelijk via een read me file een link naar een patch van MM, en ik heb natuurlijk gewoon een serienummer, dus: alles doet het weer!!!!! (waarom weet niemand dit trouwens? maar goed, nu weten we het wel: http://www.macromedia.com/support/service/ts/documents/mac_archive_install.htm)

: D

Bijdrager
    Deskman

Ik doe nooit een archive install. Ik maak een backup van de usermap, ik veeg de HD schoon en installeer de hele bende opnieuw vanuit de wetenschap dat dit soort problemen je langer bezighouden dan een middagje met de CD’s bij de hand gaan zitten installeren.

Mooi dat alles het weer doet.

Je linkje heb je voorzien an een haakje. hier de juiste.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.