9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

na her-instalatie bestanden terughalen

Mijn macbook gebruikte ik nog enkel om onze band ideeen mee op te nemen en nu is dat ding volledig vastgelopen. Na van alles te hebben geprobeerd zat er maar een ding op…… schijf wissen en herinstalatie……
    Is het mogelijk en met welk programma om toch nog wat oude bestanden terug te vinden?

Bijdrager
    pim939

Wissen = wissen lijkt mij. Mischien heb je nog ergens een backup? Anders vrees ik het ergste.

Bijdrager
    SunKeeper

Beetje laat he?

Je had beter kunnen vragen hoe je de data kon redden vóór je de boel gewist hebt. Dit is hetzelfde als dat je nog om een zak strooizout naar de winkel gaat als het alweer 30 ºC zomer is.:slant:

Bijdrager
    midas

Zeg slimmeriken, als je geen antwoord hebt hoef je van mij niet te reageren hoor.

@Pim
    , een schijf moet meestal tigX worden herschreven wil alle date echt verdwenen zijn.

@Sun
    Er was niks te vragen want hij deed niks meer. Hij starte alleen nog maar op met een installatie cd en dan had ik geen een andere optie dan wissen en her installeren. Herstellen ging namelijk ook niet……of welke andere optie dan ook

Bijdrager
    SunKeeper

Dan had je de schijf eruit kunnen halen om een kopie te maken als het echt hele belangrijke data was.

Of een deel van de schijf kunnen wissen (vrije ruimte) en daar een nieuw systeem op kunnen installeren. Als je meteen alles begint af te katten zal ik hier wel niet meer posten.:slant:

Net alsof ik er iets aan kan doen. Jij hebt die schijf gewist.

Bijdrager
    midas

Meteen begint te katten? Lees je eigen stukje eens. Ik vraag gewoon niet te reageren als je niks zinnigs hebt in te brengen.

Als het echt belangrijke date was geweest had ik mijn laptopje wel even weg gebracht en niet zelf gaan zitten kloten.

ik zal morgen wel eens gaan zoeken naar een progje voor verloren data.

Bijdrager
    Rickje

Hoe vervelend ik dit ook vind voor Midas…
    Ik vind het wel grappig dat hij in dit topic toch eigenlijk zelf al antwoord geeft op z’n vraag.:razz:

In ieder geval één programma dat ik ken (qua naam): Data Rescue.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    midas op 03 januari 2012

een schijf moet meestal tigX worden herschreven wil alle date echt verdwenen zijn.

De meeste mensen denken dat als je een drive wist dat dan alles ook daadwerkelijk weg is. Maar dat is niet zo dat lijkt maar zo omdat het OS zegt dat de drive leeg is. Het enigste wat er gewist is is de TOC (Table Of Contents) terwijl de actuele data er gewoon nog is, tenzij je een speciale wis opdracht uitvoert waarbij daadwerkelijk alles met nullen wordt overschreven. Zolang je na een normale wis opdracht niks doet met de drive is alles er nog en kan bereikt worden met b.v. boven genoemd programma wat (uiteraard) niet gratis is.

Het is mosterd na de maaltijd maar:
    Nu zeg je dat je alles geprobeerd hebt voordat je ging wissen. Zit daar ook bij inbegrepen opstarten in target mode? Want dan gedraagt de Mac zich als een firewire drive (d.w.z: de modellen dus met een FW connectie) en als de drive zelf dan nog OK is kon je bij je data komen via een 2e Mac met FW.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad wel jammer dat je gelijk aan het wissen bent geslagen. Dat levert je een hoop extra werk op. Door de herinstallatie (= schrijven van veel data) is de kans groot dat veel bestanden zijn overschreven. Zoals eerder geschreven kun je alleen nog met een programma als Data Rescue 3 nog een poging wagen bestanden terug te halen. Let wel op dat je dan wel een aparte harddisk nodig hebt om de gevonden bestanden op op te slaan. Anders overschrijf je wéér je bestanden die je zoekt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.