8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Therealhandyman

Na een paar kopieslagen wordt de iMac erg traag

Ik heb een kennis met een oude iMac uit 2008 en zij doet veel met foto’s. Vooral veel foto’s kopieren van USB en dan op juiste plekken zetten. Na een aantal van deze kopieslagen loopt de Mac bijna vast en is er niets mee te doen. Als je het systeem dan uit zet en even later weer aan zet dan gaat het wel weer. Het lijkt er op dat het cache geheugen erg snel volloopt.

Alhoewel het een wat ouder systeem is zit er toch wel 4 GB geheugen in en een harde schijf van een TB. Het gaat om een Dual Core systeem.

Wat ik heb gedaan is de PRAM en SMC geflushed en de startup van de Mac leeg gemaakt. Er is nog ruim 800GB van de harde schijf vrij dus dat is ook het probleem niet. Er zijn geen virusscanners of extra beheer tooltjes geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen om haar te helpen?

Bijdrager
    GoeieDag

HD checken, want die is wss aan het sterven.

Bijdrager
    Therealhandyman

Hallo GoeieDag, dank voor je antwoord, dit kan ik gewoon met AHT doen? Of zijn er betere tools om dit uit te voeren?

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    Therealhandyman

Dank je wel, ik ga straks even kijken.

Bijdrager
    makasa

Maak eens een nieuwe gebruiker aan en start daarmee op.

Bijdrager
    Therealhandyman

@GoeieDag, lijkt niets aan de hand te zijn met de harde schijf, maar dank je voor je tip van de smart utility.

@Makasa
    . Stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Ga dat van het weekend meteen uitproberen. Dank je wel.

Bijdrager
    Therealhandyman

@Makasa, excuses dat het zolang duurde voordat ik weer reageer. Inderdaad heeft het nieuw aanmaken van het profiel geholpen. Dank je wel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.