3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

Na een half jaartje: de iPhone 5C?

Hallo allen,

Door omstandigheden (niet langer ontwikkelde app) mag ik mijn Nokia Lumia inruilen voor een iPhone. En hoewel ik snap dat de 5s de snellere broeder van de twee is, vind ik de 5c een stuk fraaier en ook fijner om vast te houden. Bovendien, het is toch weer honderd euro verschil.

Daarom mijn vraag: zijn er onder jullie mensen die de 5c alweer een tijdje hebben en die kunnen rapporteren hoe hun ervaring is? Hoe houdt de batterij zich in de ‘echte’ wereld, en in verhouding tot bijv. een iPhone 4/4s (die mijn vrouw heeft)? Hoe krasresistent is de kast? Zie je al verkleuring (ik neem aan van niet, overigens), etc.

Bijdrager
    TKroon

Mijn vriendin had een roze 5C. Ze heeft het toestel veel zonder hoesje gebruikt, eigenlijk niks van te zien. Ze had een zwarte case van Apple erbij gekocht, maar die trok in haar broekzak zoveel stof aan wat er door gewoon gebruik niet meer vanaf ging, dat ze die er weer af had gehaald. Elke dag een hoes schoonmaken is natuurlijk niet ideaal.

Het snelheidsverschil met de 5S is (nog) niet merkbaar, maar wellicht enkele iOS-generaties verder dat het wel merkbaar wordt. Ook is de 64-bit processor wat toekomstbestendiger lijkt me. Daarnaast is de camera van de 5S merkbaar beter en Touch ID is ontzettend fijn. Ik heb zelf de 5S, vandaar de vergelijking overigens.

De 5C ligt inderdaad wel een stuk fijner in de hand en heeft een behuizing die minder snel beschadigd, dus weeg je opties af:) die €100 verschil zou ik niet meenemen, met de 5S zul je qua hardware langer kunnen doen, waardoor je minder snel een nieuwe iPhone zult kopen, dus dat bespaar je dan weer.

Concreet: vind je een stevige en prettig in de hand liggende behuizing het belangrijkst? Neem dan de 5C. Vind je het belangrijker dat je er even mee vooruit kunt, dan de 5S.

Overigens is de leren Apple case voor de 5S wél een aanrader.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoi Thomas,

Dank voor de uitgebreide reactie. Het wordt dus een 5c; ze houden het bij mij toch nooit lang uit voordat ik weer nieuwsgierig word naar iets anders. De hoes is al besteld…;!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.