13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    TommyNova

Na Clean Install nog maar 112 GB over van 500 GB

Hey allemaal,

Ik heb eindelijk Lion aan het draaien op mn IMac, na veel proberen. Zie mijn andere topics.
    Na de schijf gewist te hebben, en te overschrijven met nullen wilde de installatie eindelijk wel voltooien. Lees: een poging of 6.

Anyways, na de installatie heb ik Migratie gebruikt om de account en dergelijke terug te zetten.
    Dat is gelukt, maar nu zie ik dat ik nog maar 112 GB over heb van de 500.
    Ik heb wel mn programma’s terug gezet, maar die map is maar 12 GB. Verder moest ik wel opnieuw mn emailaccount weer invoeren. Ook mis ik de bookmarks in Safari etc. Volgens mij is het niet helemaal compleet gebeurt ofzo.

Ik wil vanaf de TM schijf, nog wat dingen terug zetten, zoals de inhoud van Itunes, Inhoud van Iphoto en mn klantenmap. Maar als ik dit wil doen geeft de Mac aan dat er te weinig schijfruimte voor is… Wat ik niet heel raar vindt, aangezien ITunes alleen al 80 Gb is.

Wie kan me vertellen wat hier aan de hand is.
    Zijn er items die nu dubbel op de Mac staan ofzo?
    Hoe kan het dat ik nog maar 112 GB over heb?

Ik hoor graag van jullie. Thanks!!!

Bijdrager
    eiko

kijk een in gebruikers/gedeeld daar slaan veel apps hun spul op

Bijdrager
    TommyNova

Hoi,

Nou, ik ben er al achter. Hij zet dus 2 maal bijvoorbeeld de programma map er op.

Ik heb nu weer meer dan genoeg ruimte, alleen doet zich het volgende probleem voor.

Als ik vanaf de TM HD wat wil terugzetten, bijvoorbeeld de Itunes Music map, geeft ie aan dat ik niet bevoegd ben.

Heel raar, ik kan ook nergens een wachtwoord opgeven waardoor ik wel dat recht krijg…

gr Mark

Bijdrager
    eiko

en aners kijk je elke map op je HD het grootst is daarna ga je de sub mappen langs net zo lang tot je de boosdoener gevonden hebt

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    TommyNova op 14 september 2011

Als ik vanaf de TM HD wat wil terugzetten, bijvoorbeeld de Itunes Music map, geeft ie aan dat ik niet bevoegd ben.

Heel raar, ik kan ook nergens een wachtwoord opgeven waardoor ik wel dat recht krijg…Dat is sinds Lion zo, bedoeld om te voorkomen dat gebruikers belangrijke programma’s weggooien. Helaas lijkt de definitie van “belangrijk” dezelfde te zijn als “afkomstig van Apple” waardoor je bijvoorbeeld ook programma’s als iTunes niet kunt verplaatsen.

Het kan wel via de Terminal, maar als je niet goed weet wat je doet is het misschien beter daar vanaf te blijven.

Bijdrager
    TommyNova

Hmmm, ok.

Maar wat nu dan? Nu ineens is mn oude Itunes map dus niet meer onder Lion te gebruiken?
    Dat zou wel heel erg raar zijn… Ik kan niet eens 1 enkel nummertje vanaf de TM HD op mn desk zetten.

Bijdrager
    TommyNova

En het geldt trouwens voor alles wat ik terug wil zetten.
    Muziek, films, foto’s… Ik heb ineens nergens meer de bevoegdheid toe… Wat een onzin!!!

Grrrrrr, zo… Ik doe ff een leeuw na!!!:P

Bijdrager
    Macosxachist
    TommyNova op 14 september 2011

Na de schijf gewist te hebben, en te overschrijven met nullen wilde de installatie eindelijk wel voltooien. Lees: een poging of 6.

Lees: een harde schijf die naar zn grootje is. Daar ga je nog wel meer problemen mee krijgen.

Bijdrager
    TommyNova

Verklaart u nader aub.

Bijdrager
    Macosxachist

Het is gewoon niet normaal dat je zes pogingen nodig hebt om die installatie te doen. Ik heb even geen zin om al je topics over ditzelfde onderwerp door te spitten: heb je die harde schijf al een keer nagekeken met SMART Utility? Er is hier de laatste dagen een epidemie van defecte hd’s namelijk.

Bijdrager
    Lapdog

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat Lion ervoor zorgt dat schijven sneller crashen? Ik heb nu inderdaad al behoorlijk wat verhalen gehoord dat bij installatie van Lion de schijf crasht.

Bijdrager
    Timp

Om even in te breken,

Wat is het nut van het mooie syteem TimeMachine als je niets kunt terugzetten?

Als alles nu crasht kan ik niets terugzetten?

Gr Tim

Bijdrager
    SunKeeper
    Lapdog op 14 september 2011

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat Lion ervoor zorgt dat schijven sneller crashen? Ik heb nu inderdaad al behoorlijk wat verhalen gehoord dat bij installatie van Lion de schijf crasht.

Je hebt de bel horen luiden, maar je weet nog niet waar de klepel hangt.:lol:

Lion heeft een strengere controle op harde schijven en hun structuren. Dus als je schijf niet zo best meer is, kwam die er in Snow Leopard nog makkelijk door, maar in Lion loopt die tegen de lamp.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.