9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Patricia12345

Na Catalina update wel internet, maar Safari doet het niet.

Ik heb mijn Macbook uit 2016 voorzien van Catalina. Werkt prima. Alleen na de eerste keer opstarten van de machine werkt de email wel maar Safari hangt op de een of andere manier. Een reboot lost het probleem op. Geen melding in Safari, alleen het laden van een pagina hangt op 10%. Email en iCloud doen het gewoon. Kent iemand dit probleem? Ik zoek me werkelijk rot.

Bijdrager
    FABMAC

Misschien klets ik uit m’n nek, maar dat is dan niet bewust.:-) Maar ik heb nog geen Catalina, maar heb wel een aparte Update gehad voor Safari. Zou dat mogelijk kunnen dat die nog ergens staat. ?

Bijdrager
    KarelWillem

Een reboot lost het probleem op.

….NIET op…?

Wat doet een andere browser? Firefox, Crome?

Bijdrager
    Patricia12345

Dat is het gekke, andere brouwsers doen het ook niet. Ik kan wel een pagina opvragen van mijn router. Die staat op het interne netwerk. Maar een pagina opvragen van buiten mijn netwerk gaat niet. IPV6 heb ik al uitgezet. Dat is het ook niet.

Bijdrager
    bebitoes

klinkt mij bekend in de oren.

Ik kon niet internetten via een browser. Mail werkte niet. ik moest me aanmelden bij icloud, wat niet werkte. Ik kon wel vanuit de terminal pingen naar een ip nummer van een website. ik kon zelfs pingen naar nu.nl. Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs een tweede installatie van Catalina werkte niet. Uiteindelijk wilde ik via de migratie assistent  weer terug naar de oude situatie(backup time capsule). Het lezen van de backup index kostte uren tijd. Deze heb ik toen afgebroken en opeens was het probleem weg.  Ik heb dit ook bij Apple gemeld maar verder niks meer gehoord. inmiddels ook een update van Catalina geïnstalleerd en deze keer ging het goed.

Bijdrager
    Patricia12345

Vandaag was het weer zover. Geen enkele brouwser deed het, Firefox, Opera, Chrome en Safari. Ftp, email en iCoud deden het wel. Een andere router gaf geen verandering.  In terminal deed alles het ook. Traceroute, nmap en ping konden allemaal nu.nl vinden. Alleen brouwsen ging niet, zowel http als https. Nu is het zo dat ik Sophos antivirus heb geinstalleerd. Ik krijg nogal veel email van windows gebruikers en wil geen virussen doorgeven. Sophos heeft ook een web protection mode. Het uitzetten daarvan loste het probleem op. Bug in de Sophos software dus.

Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    Free2be

Hier ook het ene probleem na het andere, 2 browser vensters die werken, open ’n derde en die blijft hangen en gaat niet verder. Ook met youtube filmpjes die blijven draaien en niet opstarten, email berichten die de inhoud niet tonen, time capsule reserve copy, steeds de melding dat er onvoldoende vrij geheugen is (96GB vrij), ondanks dat hij de oudste backups dient te verwijderen…Deze ellende is begonnen bij de Safari update en het installeren van Catalina.

Ondanks dat ik diverse rapporten doorstuur naar Apple, blijven de problemen zich voortdoen.

Het wrange Windows gevoel kom weer boven!

Sleutelbeheerder
    Night

Niet alleen problemen met Safari in Catalina hoor. Ook de laatste updates van Safari in High Sierra leveren vreemde problemen op ?

Bijdrager
    Free2be

Het wordt vervelend, problemen zijn er al enkele weken!

Wat de backup data betreft op de Time capsule, kan ik deze niet verwijderen om de gehele backup ruimte vrij te maken. Hiervoor is geen optie voorzien in Time machine. Time machine maakt nu enkel van de laatse 2 dagen nog ’n backup, de rest is niet meer bereikbaar, ondanks dat er aangegeven wordt dat er ruimte gebrek is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.