6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Na aankoop LaCie externe HD opeens Kernel Panics. Help!

Help!
    Ik heb een Lacie 160GB externe HD Porsche gekocht en aangesloten op mijn eMac met OSX 10.3.4. Nu deed ie al een beetje raar (inhoud van sommige mapjes niet weergeven), maar nu krijg ik opeens Kernel Panics, die weg zijn als ik reboot zonder de LaCie ingeplugd.
    Ik krijg ook Kernel Panics als ik Panther op de LaCie wil installeren, na een paar minuten tijdens het installatieproces.
    Ik ben een relatief onervaren Mac’er maar volgens mij doe ik niet zoveel fout.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    macpro

Zitten de FireWire stekkers goed in de connectors?
    Had laatst ook problemen met een FireWire schijf.
    Bleek een stekker half in de connector te zitten.

Bijdrager
    davis

Ik had er ook eentje gekocht, zo’n lacie porsche design (250GB) en hetzelfde gebeurde, d.w.z dat ie raar deed. Ze boden me een andere Lacie aan, de D2, maar ik heb het ff gehad met Lacie.
    terug gestuurd naar Mailamac en deze vertelde me later dat de porsche design de hitte niet goed kan verwerken en dat ze dus stuk gaan. (het dring al een beetje bij lacie door)

Dus mijn advies….hoe klein en mooi het hd-tje is ook is…terug ermee. Het heeft mijn 3 jaar verzamelde trailer verzameling gekost:(

Bijdrager
    Joop Vos

Mmmmm … de La Cie Porche 160 GB doet het bij mij helemaal prima hoor! Maar desalniettemin … probeer het probleem binnen de garantietemijn van de LaCie op te lossen … lukt je dat niet, dan zou ik je adviseren de LaCie te ruilen … eventueel in een ander merk als je dat wilt!

Heb je de LaCie HD al nagekeken met Disk Utility? Wis desnoods alles en laat de EHBO er eens naar kijken! Wellicht is de HD beschadigd, corrupt of iets dergelijks!

JV

Bijdrager
    boekeloo
    ”davis”

… en deze vertelde me later dat de porsche design de hitte niet goed kan verwerken en dat ze dus stuk gaan. (het dring al een beetje bij lacie door)

:(

Bij de mijne 250 GB ruik ik soms een beetje een luchtje (als het erg warm is in mijn kamer). maar hij doet het nog wel (en het wordt weer winter).

Wat te doen….??

Bijdrager
    davis

Wat is wijsheid? tja…
    ik heb ‘m nog geen dag gehad en had al een bad sector, welke ik overigens niet kreeg gefixed.
    En idd….door allemaal 0-en te schrijven (aan het werk gezet) begon ie idd te stinken.

Advies.
    Werkt ie…lekker houwe (mooie apparaatje 8) )
    Probleempjes…weg ermee!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.