17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

[opgelost] Mysterieus 'lampje' op MacBook Pro 2015?

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook Pro 13″, model ‘early 2015’. Eén van de laatste met alle aansluitingen er nog op, zeg maar. Nou heb ik een mysterieus puntje ontdekt, rechts van het toetsenbord. Er is een gaatje in het aluminium, gevuld met geel glazen of kunststof rondje. Het ziet eruit als een lampje, maar ik heb het nog nooit zien branden. Het vreemde is dat ik bij anderen – die ook het zelfde model early 2015 hebben – dat ‘lampje’ niet heb gezien. En ook enkele professionele Apple deskundigen heb ik geraadpleegd; die weten het absoluut niet! Is er hier iemand die het weet? Het lijkt op de lichtjes die vroeger links van oudere MBP’s zaten om de batterijlading te checken.

Verder zie ik links nog twee kleine gaatjes, rechts van de andere aansluitingen, waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn. Wie weet er meer en lost dit ‘mysterie’ op!

Het kleine ‘lampje’ rechts van het toetsenbord op mijn MacBook Pro 13″ early 2015.

Dichterbij: het lijkt echt een lampje te zijn. Iemand opperde dat het een merkteken van een winkel zou zijn. Dat geloof ik niet. Ik heb ‘m van BCC; ik geloof nooit dat BCC in MacBooks gaatjes zou boren en die vullen met een kunststof plaatje of ledje.

De gaatjes aan de linkerkant van mijn MacBook 13″ – rechts van andere aansluitingen. Waarvoor zijn die?!

Dichterbij genomen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden geleden door  MacAanZee.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gewoon retour Apple….

Bijdrager
    MacAanZee

Ik denk niet dat er iets mis is. Ik ben nog niet achter de functie gekomen.

Bijdrager
    fred44nl

microfoon

Bijdrager
    MacAanZee

Het gele stipje rechts van toetsenbord: zitten geen gaatjes in. Is afgesloten met geel glas of kunststof; als een lampje. Net als een lampje dat brand als je de hoofdlettertoets gebruikt. Maar dan in het aluminium.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    Niels

De gaatjes aan de zijkant zijn normaal, dat zijn de microfoons.

Het gaatje naast het toetsenbord, geen idee. Is het niet gewoon vuil?

Bijdrager
    MacAanZee

Nee, absoluut niet vuil! De MacBook is net een paar weken oud. Nieuw gekocht. Het ziet eruit als een lampje, maar heeft nog niet gebrand.

Bijdrager
    StefanV

@macaanzee, het is absoluut geen lampje want daar zit niks wat die functie heeft.
    het ziet er mij eerder uit als een vlek… heb je al geprobeerd schoon te maken?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik schaam me diep… Ik heb geprobeerd het schoon te maken. Het blijkt toch inderdaad een vlekje te zijn… Er hebben verschillende mensen naar gekeken en iedereen dacht dat het een gaatje/lampje was. Het zat ook al op de MacBook toen die gekocht werd. Nou ja… sorry voor de overlast. OPGELOST!

Moderator
    Mac Daddy

Maar hoe kom je aan een early 2015 model dat nieuw is? Dat moet toch tweedehands of refurbished zijn?

Zou het extreem lokale roest kunnen zijn? Gewoon een gokje hoor.
    Als ik het even vergelijk met mijn draadloze Apple toetsenbord of Magic Trackpad. Die hebben beiden een groen powerledje dat onder het aluminium zit en daarin zijn micro gaatjes aangebracht. Als dat uitstaat zie je wel een vaag cirkeltje maar dat heeft zeker geen kleur.

Die gaatjes links is inderdaad gewoon de microfoon.

Bijdrager
    SvS

Het is wel een perfect rond vlekje, dus ik snap twijfel wel.
    Maar al had Apple iets daar ergens geplaatst, dan nog had het wel in het midden tussen zijkant en keyboard in moeten zitten en niet dichterbij keyboard. #perfectie

Moderator
    Mac Daddy

De volgende keer iets minder wild die tomatensoep eten dan.:wink:

Bijdrager
    MacAanZee

@macdaddy: de model 2015 MacBooks Pro – met alle aansluitingen er nog op – werden tot een paar weken geleden nog steeds nieuw verkocht en goed ook. Ook bij de Apple Store tot een maand of twee geleden. Ze vlogen als broodjes over de toonbank, omdat veel mensen liever een MacBook met alle aansluitingen hebben. Ook de prijs was prima. Ca. €1250-1299 voor de 13”. Intussen zijn ze volgens mij overal wel uitverkocht. Een paar webshops verkochten ze kort geleden nog tegen flink hogere prijs.

Moderator
    Mac Daddy

Aha. Dat wist ik niet. Dacht dat dat soort voorraden sneller zouden gaan, maar blijkbaar dus niet.:wink:

Bijdrager
    MacAanZee

Het zijn meestal geen voorraden uit 2015, maar het model was uit 2015. Waarschijnlijk is die van mij gemaakt in 2017, door mijn werk gekocht in september van dit jaar, vlak voordat High Sierra er was. Er stond Sierra als OS op, dus hij is absoluut na het najaar van 2016 gefabriceerd – of dit jaar. Als je nu een nieuwe Mac Mini koopt is het ook ‘model 2014’ (?), maar die kan heel goed recent zijn gemaakt. Deze modellen waren tot deze zomer nog volledig in de ‘running’ en stonden ook nog op de Apple Store website. Nu niet meer, denk ik.

Moderator
    Mac Daddy

Ach so. Dat zijn inderdaad die ‘budget’ modellen ja.

Bijdrager
    Q-collective
    Mac op 30 oktober 2017

Ach so. Dat zijn inderdaad die ‘budget’ modellen ja.

Nouja, om een instapper van €2250 ‘budget’ te noemen…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.