6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    scd

Mysterie met PDF-en van een InDesign bestand

Ik heb een InDesign bestand van een boek ontvangen van de vormgever, inclusief beelden lettertypen (Albertina). Bij het openen van het InDesignbestand ziet alles er goed uit.

De pdf die de vormgeefster maakt ziet er ook goed uit. Echter, als ik zelf pdf maak komen er random door het boek heen, op plekken waar woorden worden afgebroken, niet alleen het afbreekstreepje maar ook een (zo lijkt het) random letterteken. Zie aangehangen screenshots. Het gebeurt dus niet bij iedere afbreking (slechts een keer of 10 door het hele boek heen).

Ik krijg géén foutmelding bij het PDF-en, en géén foutmelding in mijn font software (Suitcase Fusion) en snap er helemaal niets van. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Ik heb Suitcase’s font fault archive en font caches al een keer gereset, maar zonder resultaat.

Bijdrager
    scd

Bijdrager
    fatboysmart

Welke voorkeuze gebruik je bij het maken van de PDF? Lijkt erop dat de fonts niet worden ingesloten bij de PDF die je maakt.

Probeer het eens met de standaard voorgebakken PDF/x-1a instelling en kijk of het probleem er dan nog steeds is.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Lijkt hier op: PDF Hyphenation bug

Staat de optie “Create Tagged PDF” aangevinkt?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Blijft toch bijzonder, vraag stellen op een forum, mensen doen moeite om je te helpen, laat de vraagsteller niets meer van zich horen…

Bijdrager
    fatboysmart

Tja… generatie dingetje geloof ik. Alhoewel ik geen idee heb hoe oud de TS is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.