18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    wontolla

MYST

Weet iemand een manier om MYST 1, 2 of 3 te spelen op OSX.3.4?

Bijdrager
    Macfan1965

Myst 1 werkt alleen onder Classic
    Myst 2 weet ik niet
    Myst 3 is een patch voor om onder OS X te draaien
    http://www.macupdate.com/info.php/id/6398

Bijdrager
    redmar

VirtualPC moet sowiezo lukken voor myst 1 (de techniek achter 2 en 3 ken ik niet dus kan ik het ook niet zeggen) maar het lijkt me dat dit een beetje dure oplossing is.

Maar er zijn ook gratis x86/windows emu’s/simulators zoals wine(darwine);
    [URL]http://darwine.opendarwin.org/[/URL]
    (download>binary)
    dit is wel een erge beta, maar het is het proberen waard, nietwaar? !

Veel succes!

//Redmar

ps. misschien ga ik er wel ten onrechte vanuit dat je de windows versies bedoelde;)

Bijdrager
    wontolla

inderdaad, Als fervente MACCER heb ik uiteraard de Macversies, maar evengoed bedankt

Bijdrager
    Webbiker

mmm, 2dehands macje op de kop tikken en gewoon spelen op Mac OS 7, 8 of 9?
    Daarom gooi ik nooit mijn oude macjes weg… :wink:

Bijdrager
    wontolla

ik heb nog zat ouwetjes staan maar wil het graag op OSX spelen, maar ja als dat niet gaat, dan maar terug naar 9
    :(

Bijdrager
    lsmisch

Ben net begonnen om MYST 3 opnieuw te spelen.En start dan gewoon op via 9.2.2 die op men Lacie schijf staat.

Maar weet iemand soms hoe ik kan spelen zonder dat ik steeds van cd hoef te wisselen?
    Ik heb al van alle cd’s de data in gekopieerd maar ik merk dat ik nog steeds op de cd’s speel.

Bijdrager
    rastabob

Voor Myst 1 is een nieuwe versie verschenen, Real Myst. Die draait wel onder OSX.
    Het is een hele mooie versie van de oorspronkelijke Myst.
    De werelden zijn hetzelfde, maar je kunt nu traploos 180 graden in het rond kijken en lopen. Net als bij Myst III Exile dus.

Hier staat ook veel info over Myst
    http://www.dutchmystcommunity.com/

Bijdrager
    wontolla

bedankt . Die link kende ik nog niet

Bijdrager
    Stroop

Maar weet iemand soms hoe ik kan spelen zonder dat ik steeds van cd hoef te wisselen?
    Ik heb al van alle cd’s de data in gekopieerd maar ik merk dat ik nog steeds op de cd’s speel.

Volgens mij krijg je bij het installeren die optie voorgeschoteld (om alles op je HD te zetten). Alleen moet je disk 1 in de drive hebben tijdens het spelen, bij wijze van hardware key.

En ik zou toch die OSX patch er even overheen halen… t werkt uitstekend onder X.

Bijdrager
    Jef From Belgium

Ismisch, dat gaat als volgt:
    1) Men neme een schijfkopiebestand van iedere cd met het programma schijfkopie bij de hulpprogrammas.
    2) Men launcht de 5 .dmg bestanden voor men gaat spelen.
    3) Men start Myst III, en geniet ervan, geen vervelende cd-wissels of spinnende cd’s meer!:wink:

Groeten, JOnas

Bijdrager
    Wintendo

Myst IV kan ook op OSX , er is al een demo……….:D

Bijdrager
    wontolla

Joepie

Bijdrager
    Ednolb
    ”lsmisch”

Bij het installeren moet je gewoon een volledige install doen (de grootste) dan kopieert hij al het nodige op je HD en hoef je helemaal geen CD’s in te steken. Roept wel vragen op bij kopieerbeveiliging want je kan het gewoon op iedereen zijn computer zetten aangezien je op die manier de CD’s niet eens nodig hebt.

Bijdrager
    jewell

the games myst 1-2-3 op osX

op deze pagina zijn de updates en de patches te vinden, ik speel nu realmyst op de Tbook G4 systeem osX http://www.apple.com/games/updates/

en dat werkt prima ook exile doet het prima met de patch voor osX

Bijdrager
    The Dude

Ik krijg Real Myst niet aan de gang! Steeds heb ik ‘ wit’ beeld alsof de hele wereld geen textures heeft. Nu heb ik de juiste patch gevonden maar zegt de patch dat hij niet kan installeren omdat de originele locatie niet kan worden gevonden. Terwijl ik RealMyst gewoon standaard heb laten installeren????

Hoe kan dit?

Bijdrager
    wontolla

Ik krijg Myst al niet aan de praat op mijn iMacG5. Ik denk dat deaze spellen op een intelmac helemaal niet zullen werken. Misschien als je in wintelmode bent?

Bijdrager
    The Dude

Ik had dit probleem ook al op mijn iBook, geen textures…. Maar die patch kan ik dus niet installeren. Weet iemand of er een andere default location is???

Kevin

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.