6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rttgfde

[mysql+php] rss verschillende tabellen

voor http://www.leukmodel.nl bestaat nu alleen een rss feed voor het weblog, graag zou ik hier ook nog de laatst toegevoegd feeds aan toevoegen.

ze staan beide echter in een andere mysql tabel opgeslagen, hoe kan ik de resultaten combineren en vervolgens op datum sorteren?

voor google sitemaps is het wel gelukt met array_combine, nu zijn er alleen meerdere arrays met resultaten (description, title, url, pubdate), dan alleen lastmod en loc.

Bijdrager
    iJoost

Misschien moet je je eens verdiepen in de concepten JOIN en UNION. Zeeeeeeer krachtig speelgoed.;-)

(Oh, en sorteren doe je met ORDER BY.)

Bijdrager
    AppletjeEitje

Lees ik je vraag goed dat je de resultaten uit twee tabellen wilt combineren middels een query?
    Stel je hebt twee tabellen CUSTOMER en ORDER:
    CUSTOMER
    custD
    custName
    orderID

ORDER
    orderID
    orderDate

Een lijstje met klantnaam en zijn orderdatum krijg je met de volgende query:
    SELECT custName, orderDate FROM customer AS c, order AS o WHERE c.orderID = o.orderID

Bedoel je zoiets?

Bijdrager
    danielpunt

Ik had hier ook gereageerd :?
    Was het zo’n slechte post?

Bijdrager
    iJoost

Tegenwoordig gebruiken voor een join een speciale syntax. Dat maakt de zaak wat leesbaarder…;-)

Dus dat wordt dan:

[code:1:b8953b9ae1]SELECT c.custName, o.orderDate FROM customer c INNER JOIN order o ON c.orderID = o.orderID[/code:1:b8953b9ae1]

Of natuurlijk de union als het gaat om rijen uit verschillende tabellen in plaats van kolommen uit verschillende tabellen zoals hierboven.

Bijdrager
    Rttgfde

wederom hartelijk bedankt! dit heeft mijn probleem prima opgelost,

excuses voor de verlate reactie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.