10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dasilster

MySql via de terminal

Gegroet,

Ik ben benieuwd of er een programma bestaat waarmee ik mijn mysql database kan beheren. Via de terminal kom ik er niet uit. Ik weet niet wat ik doe als ik comando’s vanuit een tutorial over tik.

Bijdrager
    basvandorst

Je kan PHPmyAdmin installeren
    of bijv. http://www.navicat.com/download.html

Bijdrager
    Paetor

toch.. Als je serieus met wat voor SQL-database dan ook wilt werken doe je er verstandig aan om SQL te leren.. :wink:

Bijdrager
    ajschol

Voor externe databases kan ik AquaData Studio bijzonder aanbevelen. “Can’t live without it”…
    Dit is een proggie waarmee je SQLs kan uitvoeren, resultaten kan opslaan, etc etc…

bovendien: Freeware!

Link:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18447

Bijdrager
    hansenonline

cocoamysql is ook een makkelijke manier om grafisch je databases te beheren. je moet wel sql kennen om querys te maken, maar de manieren om een database te maken zijn makkelijker te begrijpen.

daan.

Bijdrager
    MacTommy

Ja.
    Als je bij VersionTracker ‘mysql’ intikt (of hierop klikt) kom je naast die cocoaMysql nog meer dingen tegen.
    Let wel op het verschil tussen een grafische installer en een grafische omgeving.
    Wat je waarschijnlijk wil is wat men tegenwoordig steeds vaker een Query Browser noemt.

Maar feit blijft dat het inderdaad absoluut geen enkel kwaad kan jezelf SQL te leren. Als je een goed boek/goeie tutorial hebt moet je toch binnen een dag alle basisdingen wel door hebben (CREATE, SELECT, INSERT, DELETE en nog wat).

Bijdrager
    dasilster

Ok dank jullie wel voor de reacties. maar ineerste instantsie is het me gewoon te doen om mijn php files lokaal te kunnen bekijken. Zo kan ik mijn website testen zonder dat ik hem online hoef te gooien

Bijdrager
    MacTommy

Maar wat heeft dat nou met MySQL te maken. Of haalt je PHP code allemaal content uit een MySQL database, ofzo?!?

Bijdrager
    dasilster

Het gaat om een weblog en k krijg iedere keer de melding “Error establishing a database connection”

Bijdrager
    MacTommy

OK. Dan ligt het meer voor de hand dat je PHP code de connectie niet goed maakt.
    Maar goed.
    Je wil dus kijken of er ├╝berhaupt iets in die database staat, neem ik aan?

Op zich als je intikt

[code:1:ff5008b18d]> mysql -u user_name database_name -p[/code:1:ff5008b18d]

met dus je eigen user_name, database_name, en daarna (-p) je eigen wachtwoord, en er komt een mysql prompt

[code:1:ff5008b18d]mysql>[/code:1:ff5008b18d]

dan is database ‘up en running’ dus dan ligt het daar niet aan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.