8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

MySQL installeren

Probeer al enige tijd MySQL te installeren maar kom er na veel prbeer- en zoekwerk niet uit.
    Wat mij niet duidelijk is wat ik precies nodig heb?
    MySQL 5.1 en de MySQL tools? Wil alleen MySQL draaiend hebben verder niets (geen andere programma’s)
    Wie kan mij helpen?:)

Bijdrager
    Laiste

Ik installeer MYSQL altijd middels de pakketjes en de software (en niet helemaal onbelangrijk: de aanwijzigingen, tips en trucs) van Entropy: http://www.entropy.ch/software/macosx/welcome.html.

Dan moet ik naderhand altijd nog wel even iets aanpassen in het ini-bestandje dat naar de socket verwijst, maar verder doet ie het dan als een speer!

Bijdrager
    Almerrrrr

Met welk doel wil je het installeren wil je een db gaan hosten of wil je puur een testomgeving neerzetten.

In het laatste geval zou ik eens kijken naar[URL=http://www.mamp.info/en/index.php] mamp[/URL] werkt prima en makkelijk hiervoor.
    Anders moet je inderdaad met de pakketten aan de gang van Anubiz. of puur een pakketje ophalen bij mysql zelf

Bijdrager
    Pietervanos

Heb onlangs een boek gekocht: SQL de basis en wil hier graag mee aan de slag. In de introductie wordt verteld dat je MySQL moet downloaden en een beschrijving voor installatie op een PC.
    Na lange tijd gezocht te hebben krijg ik het toch niet draaiend, vandaar mijn vraag!

Bijdrager
    Laiste

Hmm… maar waar heb je bijvoorbeeld MySQL gedownload, welk pakket heb je? Heb je de installatie vanuit het boek gedaan? Wat werkt er precies niet, met welke programma’s beheer je je MySQL database? Ik kan Cocoa MySQL aanraden (even op googelen) om je database mee te beheren, maar ik weet natuurlijk niet of je die al hebt. Kun je wat meer details geven van wat je tot nu toe hebt gedaan?

Bijdrager
    Pietervanos

Heb MySQL 5.0 gedownload en de Gui tools gedownload. Na installatie van beide, gestart met MySQL 5.0 en vervolgens de Gui Tools weet ik niet hoe ik verder moet…:?

Bijdrager
    Sumar

Als je MySqlQuery browser opstart en je kunt inloggen dan ben je al een eind verder.
    Je kan dan schema’s (= databases) aanmaken en daarna ook tabellen.

Het een en ander zal wel gevuld moeten worden en dat zal je moeten doen met SQL.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik download MySQL gewoon bij mysql.com.

Verder gebruik ik navicat. Met navicat kan je ook databases aanmaken en gebruikers beheren zoals de andere tools maar met navicat kan je ook de inhoud van database bekijken. En er zit een hele handige query builder in waardoor je zeer complexe queries binnen een seconde kan maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.