7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

mysql installeren

Ik probeer nu de mysql te installeren op mijn macbook pro.

Ik heb dat bestand gedownload op de site van mysql, maar nu zou er een .pkg file moeten staan, ik zie enkel een map met alle bestanden.

Ik dacht geen probleem ik probeer het gewoon, dus ik typ die regeltjes dat je in de terminal moet typen, maar dan zegt hij altijd: no such file.

Weet iemand hoe je dit juist installeert?

Bijdrager
    computer space

Een van deze:
    http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.0.html#macosx-dmg
    Bijvoorbeeld deze:
    Je kunt ook XAMP installeren. Dan heb je een alles-in-een applicatie inclusief Apache 2.2 en PHP 5

Inactief
    Anoniem

ik heb dat nu gedownload en die 2 pkg files geinstalleerd, maar nu snap ik niet hoe ik aan phpMyAdmin kom.

Bijdrager
    computer space

Phpmyadmin, is zoals de naam zegt, een php applicatie. Wanneer je alleen MySQL installeert kun je daar niks mee. Ook wanneer je XAMP installeert, en dus wel PHP kunt draaien, is PHPmyAdmin niet aan te raden. Het is vooral handig wanneer je via internet van buiten huis je mysql wilt kunnen beheren. Meestal is dat niet nodig. Zoek daarvoor liever naar CocoaMySQL, een gewone OSX applicatie om je database te bewerken. Veel makkelijker en sneller in gebruik.

Inactief
    Anoniem

ik heb dat nu ook gedownload, maar zie nergens een programma staan dat je kan opstarten, die map staat enkel vol met bestanden

Bijdrager
    computer space

Wat heb je nu ook gedownload?

Inactief
    Anoniem

iemand anders heeft me dit aangeraden: http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html

maar nu moet ik mijn serverhostname, username, password opgeven.
    Maar welke deze zijn weet ik niet

edit: ik heb het gevonden, maar ik heb nu gewoon phpMyAdmin gedownlaod en dat werkt perfect

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.