9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim95

MySQL Client

Hoi,

Ik ben op zoek naar een MySQL client, ik kan er maar geen vinden die ik fijn vind, tot nu toe heb ik de volgende geprobeerd:

-Sequel Pro
    -Navicat

Hopelijk weten jullie er nog een.

Bijdrager
    Tim95

Ik ga Querious eens proberen, het valt me wel op dat er maar weinig software is voor MySQL.

Suggesties zijn nog steeds welkom.

Bijdrager
    MichMich

Mag ik vragen wat je niet fijn vindt om aan Sequel Pro?

Bijdrager
    Tim95
    MichMich op 04 februari 2012

Mag ik vragen wat je niet fijn vindt om aan Sequel Pro?

Bij het opstarten moet je steeds op connect klikken en dat je handmatig de database moet selecteren, je kan instellen dat hij automatisch inlogt maar als je op het kruisje klikt en weer op Sequel pro klikt moet je opnieuw op connect klikken en de database openen. Dit gebeurt me onder het ontwikkelen als ik snel even ruimte nodig heb nogal vaak.

Sequel pro zou ideal zijn als hij automatisch inlogt en je laatst gebruikte database opent.

Inactief
    Anoniem

Je kan Sequel Pro inderdaad automatisch laten inloggen, maar je kan ook een default database opgeven.

In plaats van op het kruisje te duwen, ken je misschien gewoon op het ‘-‘ klikken, of cmd + h.

Daarmee zijn al je problemen direct opgelost.

Bijdrager
    iep

Inkoppertje: de commandline versie werkt ook prima. Daarnaast kun je ook een webbased versie nemen zoals het bekende phpMyAdmin.

Bijdrager
    Tim95

@W0utR Dan blijf ik nog met het probleem dat hij niet met de laatste database verbindt. voor mijn klanten heb ik 1 login waar horde van databases opstaan zodat ik niet voor elke klant appart mysql gegevens hoef te maken. (Natuurlijk enkel voor lokaal gebruik)

Maar ik denk dat ik het bij Sequel ga houden, het is dusver de beste ik heb 2 suggesties bij Sequel ingediend en ik hoop dat deze worden doorgevoerd dan zou het ideal zijn.

@Iep CLI ben ik persoonlijk niet kapot van, ik vindt het handiger om even rustig te neuzen in een overzichtelijke app.

Bijdrager
    iep

Dat is dan weer het mooiste van hedendaagse software: er is vaak de mogelijkheid om suggesties voor nieuwe features en verbeteringen in te dienen, niet alleen om problemen te melden. Het wordt ook altijd erg gewaardeerd als mensen er gebruik van maken (zorg er wel voor dat je omschrijving van de nieuwe feature/verbetering helder is, desnoods met screenshots).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.