10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Moderator
    Lucas Raggers

MySQL

1
    Mijn Digitalus account laat 1 MySQL database toe. Wil dat dus zeggen dat ik maar één phpBB forum kan maken?

2
    Hoe kan ik 404 error pagina’s customizen?

Bijdrager
    rbroen
    ”lucasraggers”

1
    Mijn Digitalus account laat 1 MySQL database toe. Wil dat dus zeggen dat ik maar één phpBB forum kan maken?

Herstel: het is inderdaad mogelijk (zoals de collega’s hieronder mij terecht verbeterden) om de tabelnamen aan te passen bij de installatie. Hierdoor kun je heel veel phpBB’s op je site draaien.:)

Bijdrager
    Tristan

Weet niets van phpBB maar neem aan dat hij gewoon aantal tabellen maakt in database. Je kunt daar toch zeker nog wel extra tabellen voor jezelf in kwakken?!?

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

Wil dat dus zeggen dat ik maar één phpBB forum kan maken?

Nee hoor, feitelijk kan je met 1 database zoveel klooien als je zelf wilt. Heb zelf ook wel eens twee fora tegelijk in één SQL database gehad. Je moet dan alleen voor het andere forum een andere prefix gebruiken. Standaard gebruikt phpBB “phpbb_” (dacht ik, ik gebruik namelijk NOOIT de standaard prefix). Voor je tweede forum moet je dan een andere gebruiken. Simple as that…

In sommige gevallen is het juist een MUST om verschillende fora in dezelfde database te houden, bijvoorbeeld als je je user-database wilt delen.

Moderator
    Adriaan Mol
    ”lucasraggers”

phpBB geeft gelukken om optie om het begin van elke table aan te geven, zoals iRuben aangeeft, dus meerdere forums in één dB is geen probleem.

”lucasraggers”

Hoe kan ik 404 error pagina’s customizen?

Dit kun je het beste met .htaccess doen. Maak een tekst bestand aan, en noem ’t ‘.htaccess’. Zet in dit bestand de volgende regel:

[code:1:87a367e063]ErrorDocument 404 404.html[/code:1:87a367e063]

Upload dit bestand naar de ‘root’ map van je site. Upload ook 404.html (jouw eigen error 404 pagina). Nu zou ’t moeten werken.

Bijdrager
    Syndic

En voor een nog gedetailleerder beschrijving kan je ook nog hier kijken :wink:

Moderator
    Lucas Raggers

Bedankt voor de antwoorden. Twee phpBB forums is me gelukt door inderdaad gewoon de prefix te veranderen tijdens het installeren. Ik begrijp overigens niet waarom hosters zo moeilijk doen over MySQL databases. Kost het ze veel ofzo, zo’n database?

Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

Ik begrijp overigens niet waarom hosters zo moeilijk doen over MySQL databases. Kost het ze veel ofzo, zo’n database?

Ik heb dat ook nooit zo begrepen. Ik krijg er bij mijn provider 3, maar als ik er meer wil moet ik extra gaan betalen. Terwijl ik toch zoiets heb van; of ik nu 1 database voor 6 toepassingen tegelijk gebruik of gewoon 6 losse databases, moet toch eigenlijk niet uitmaken?

Bijdrager
    rbroen

Het zijn allemaal extra administratieve handelingen.

Moderator
    Adriaan Mol
    ”rbroen”

Het zijn allemaal extra administratieve handelingen.

Precies, dat is een groot punt. Daarnaast zijn dit de truukjes voor hostings om geld te verdienen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.