11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jago

Myriad pro bold

Hey,

Morgen moet ik een paper afgeven op school, dus wil ik hem afdrukken.
    Ik open word en die loopt gewoon vast! Ik blijf opennen, hij blijft vastlopen, maar op een keer krijg ik het toch open. MAAR alle tekst in ‘myriad pro bold’ kan hij niet weergeven! (niet bold gaat wel)
    Ik ga eens kijken in pages en ook daar, ik kan de tekst in ‘myriad pro’ niet bold zetten… Iemand een idee wat hier aan de hand is?!

Het zal morgen een paper zijn zonder bold, zo erg is dat nu ook niet maar toch… het zou niet mogen!

Bijdrager
    Turbanus

En dit plaats je dan onder het OS…. mischien bekend dat M$ de maken van “Word” is???

Bijdrager
    jago

Als je na het woord ‘word’ niet gestopt was met lezen dan had je gezien dat het in pages ook niet werkt.
    Het werkt gewoon nergens. Het font Myriad pro bold werkt niet. Beschadigd?(zou niet weten hoe maar kom). Is er een manier om dit font opnieuw te installeren?

Bijdrager
    bassmac

Niet zo mopperen turbanus, misschien heeft jago gewoon zijn Myriad bold uitgeschakeld in de fontmap. Van OSX….

Bijdrager
    bassmac

Op de originele installatie cd’s staat dat lettertype vast wel Jago. Maar misschien kan schijfhulp al wat oplossen.

Moderator
    Strifer

Ik neem inderdaad aan dat de bold versie van de font dan uitgeschakeld is… althans.. dat zou een logische verklaring zijn.

Ik zou nooit met je fonts gaan lopen klooien als je er niets vanaf weet. Zorgt enkel voor problemen.

Bijdrager
    jago

En zou je dan ook kunnen zeggen hoe je dat terug ingeschakeld?
    Als ik in de Lettertypecatalogus kijk zie ik
    >Myriad pro
    Bold Condensed
    Bold Condensed Italic
    Bold Italic
    Condensed
    Condensed Italic
    Italic
    Regular
    Semibold
    Semibold Italic

Maar dus geen gewone Bold!

Schijfhulpprogramma:
    Het volume ‘Macintosh HD’ is OK.

Bijdrager
    Petje

Heb je misschien een tweede mac of een kennis die ook een mac heeft.
    Dan kun je die bold versie zo slepen in je LT cat.

Bijdrager
    Eric MacNed

Myriad Pro is een OpenType font. Ondersteunt Word dat wel?

Bijdrager
    jago

@Petje: Ik heb geen 2de mac of vrienden met een mac
    @Eric MacNed: Natuurlijk ondersteunt Word het lettertype, ik heb er al zo veel mee gewerkt

@all
    : Lees voor je een nutteloze comment geeft, dit is geen Word probleem maar een OS probleem. Het bold deel van het font is gewoon verdwenen. (wat staat het dan onder sofware te doen? dat moet je aan Turbanus vragen, ik heb het onder OS gepost)

Bijdrager
    hweima

Ik heb ook een probleem met MyriadPro (en alle subfonts, zoals Light). Op een Windows-compatible systeem werkt alles, op mijn MacBook Pro in Word for Mac helaas niet. Zodra ik Myriad Pro selecteer verdwijnt eveneens de cursor. En als ik eerst tekst selecteer en daarna het font, dan verdwijnt die tekst volledig.

In Adobe Ilustrator op diezelfde Mac werkt het font wel naar behoren…

Hoe kan dit toch?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.