3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jupilerman

MyEyetv + wi-fi buiten lokaal netwerk.

Vooreerst wens ik jullie een goede gezondheid voor 2012. En veel Mac plezier uiteraard. Hoewel de community op het eind van verleden jaar wel door een dip is moeten gaan… . RIP.

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Ik krijg de eyetvAPP buiten mijn netwerk niet aan de praat.

Ik heb een Myeyetv account aangemaakt en toegang voor iphone/pod toegekend.
    Dat alles lijkt ok (groen lichtje)

Ik heb vervolgens op mijn router de mac een gereserveerd IP (DHCP wijzigt het IP wel eens) gegeven en een poort (2170) open gezet. Hoewl ik het openzetten van die poort p mijn belkin router niet zo goeg begrijp. Ik heb zowel een inbound als private poort in te vullen. Naast de inbound poort staat de applicatie naam (Eyetv) en naast de private poort staat het lokale IP adres van de Mac. Voor beide heb ik 2170 opgegeven.

Als ik in mijn browser (lokaal netwerk) het lokale IP en poort in tijp (je klassiek door router ip-tje http://192.168.2.4:2170/eyetv/) krijg ik mooi de keuze tussen live tv en opnames.

Gebruik ik de ipod via lokale wi-fi met myeyetv accountgegevens en lokaal IP adres en poort 2170. Dan werkt het ook. Uiteraard werkt de eyetvapp ook via bonjour.

Buiten mijn netwerk krijg ik het niet aan de praat.
    Ik moet toch het door mijn provider toegekend (ook statisch, WAN) IP adres gebruiken? Ik kan eventueel ook een gratis DNS naam gaan aanvragen. Maar aangezien ik een statisch IP adres heb is dat eigelijk niet nodig.

Kan iemand helpen?

alvast bedankt,

Bijdrager
    Gijs Raggers

Heb je na alle tech instellingen ook de eyetv account ingevuld op je iPod touch zelf? Ik heb hetzelfde gedaan als jij en hier werkt het wel.

Bijdrager
    jupilerman

Bedankt Gijs,

Heb na controle van de instellingen van de eyetvapp gemerkt dat het laatste cijfer van het IP adres er ééntje naast zat. Zal pas volgende week buiten mijn eigen wi-fi netwerk zitten. Heb nu nog verlof.

Ik vind het wel raar dat je in de eyetvapp het IP adres van je lokale netwerk moet instellen. Als je pakweg in het station bent, kan dat IP adres toch nooit werken?

Kan jij ook op den vreemde via een webbrowser myeyetv benaderen?

Bedankt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.