30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    iJohan

[My Com] Apple te koop!

Ja ja ik kon er nog geen topic over vinden… Maar naast de Dixsons gaat ook de MyCom er aan de appletaart!

http://mycom.nl/Folder/magazine.html#/f/0/ (pagina 2)

Hoe zou dat gaan als je daar in de winkel staat en wat vragen stelt over de MacBook AIR?

Bijdrager
    trabant

Wat zou het?

Bijdrager
    Josebo.

Kan toch prima. Ze zijn niet de eerste die het proberen. En iedereen kan leren:wink:

Bijdrager
    julesp

Ik zou het niet doen.

Moderator
    unSOUND

Van mij mag elke winkel Apple verkopen, MAAR dan moeten er wel adequate verkopers staan die weten wat een Mac wel en niet kan. Bij de Dixons bijvoorbeeld heb ik al heel vaak verkopers dingen horen beweren die voor geen meter klopten… En dan gaat het mis.

Bijdrager
    NTG
    ”unSOUND”

Van mij mag elke winkel Apple verkopen, MAAR dan moeten er wel adequate verkopers staan die weten wat een Mac wel en niet kan. Bij de Dixons bijvoorbeeld heb ik al heel vaak verkopers dingen horen beweren die voor geen meter klopten… En dan gaat het mis.

ben toch ook bang dat het bij MyCom ook zo gaat gaan… :(

Bijdrager
    lbarends
    ”iJohan”

Hoe zou dat gaan als je daar in de winkel staat en wat vragen stelt over de MacBook AIR?

over de air en de ipod weten ze alles maar de rest?

Moderator
    unSOUND

Het zal heel sterk afhangen van de verkopers die ze in dienst hebben. Met een beetje mazzel heb je een verkoper die in zijn vrije tijd al bekend is geraakt met de Mac, maar je kunt dus ook een verkoper krijgen die er de ballen van snapt. Dat was in het verleden ook de reden dat Apple zich terugtrok uit Dixons.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”unSOUND”

Gelukkig staat er bij elk Apple Centre volop personeel die wél weet waar ze het over hebben. Niet dan? :mrgreen:

Breek me de bek niet open.
    Ik ben nog niet één keer adequaat geholpen zonder zelf in te moeten grijpen of alles voor te kauwen.

Bijdrager
    lbarends

ik ging voor de lol eens vragen bij de dixons of als ik een ipod kocht ik die vol met muziek kon proppen op een computer met Linux. dit kon volgens de medewerker niet. toen ik vroeg of het misschien wel op een mac kon bleek dat volgens de verkoper ook niet te kunnen.

Bijdrager
    Josebo.
    ”lbarends”

ik ging voor de lol eens vragen bij de dixons of als ik een ipod kocht ik die vol met muziek kon proppen op een computer met Linux. dit kon volgens de medewerker niet. toen ik vroeg of het misschien wel op een mac kon bleek dat volgens de verkoper ook niet te kunnen.

Hahaha, dat was wel een hele slechte verkoper dan!

Moderator
    unSOUND

Gelukkig staat er bij elk Apple Centre volop personeel die wél weet waar ze het over hebben. Niet dan?

In sommige Apple winkels loop ik mezelf soms ook op te vreten inderdaad, maar de dingen die ik bij Dixons hoorde sloegen echt alles…

“jpg’s die u op uw Mac heeft opgeslagen, werken niet op Windows”

“Nee mevrouw, iPods werken alleen op Macs, maar wellicht is de Creative Zen wel iets voor u”

“Nee, als u een Mac koopt, kunt u uw bestanden inderdaad niet meenemen naar die machine”

“Nee, Office hebben ze niet voor de Mac, wel iLife”

“Nee, u kunt niet van een Mac naar een PC mailen, Macs gebruiken een ander formaat.”

:(

Bijdrager
    Лукас

Waarom niet? Meer plaatsen om een mac te kopen, voor de service ga je sowieso wel naar een goede reseller (of je belt mij). Als ik bijvoorbeeld een mac kan kopen bij de pc-boer op de hoek vind ik dat prima, scheelt een hoop gedoe.

Bijdrager
    Лукас
    ”unSOUND”

“Nee, u kunt niet van een Mac naar een PC mailen, Macs gebruiken een ander formaat.”

Die is zó geniaal in z’n domheid:D

Moderator
    unSOUND

Zoals eerder gezegd is het geen probleem als je als klant al op de hoogte bent van Apple, of als het personeel het is. Maar als je als aankomende switcher totaal verkeerd wordt voorgelicht omdat de verkoper niks van Macs weet ben ik faliekant tegen.

Bijdrager
    Лукас

Dan moet de switcher zelf maar eens research doen op het internet voordat die 1000 euro uitgeeft aan een mac… lijkt me vanzelfsprekend? Als ze zoiets op de wijsheid van de verkoper doen ben je het sowieso niet waard om je bij de mac-community aan te sluiten.

Bijdrager
    Josebo.

Ik ga eigenlijk altijd voorbereid naar de winkel toe en hecht sowieso weinig waarde aan de informatie van de verkoper, die zijn er alleen maar om te verkopen en zeggen dus alleen maar dingen in hun eigen voordeel!

Bijdrager
    lbarends

meestal ga ik gewoon naar wat winkels kijk of ze het product hebben dat ik zoek. dag later kom ik terug pak het en betaal. alleen medewerker bij de kassa dus.

Bijdrager
    BloomPod

Als er maar goed advies is.

Bijdrager
    julesp
    ”unSOUND”

Gelukkig staat er bij elk Apple Centre volop personeel die wél weet waar ze het over hebben. Niet dan?

In sommige Apple winkels loop ik mezelf soms ook op te vreten inderdaad, maar de dingen die ik bij Dixons hoorde sloegen echt alles…

“jpg’s die u op uw Mac heeft opgeslagen, werken niet op Windows”

“Nee mevrouw, iPods werken alleen op Macs, maar wellicht is de Creative Zen wel iets voor u”

“Nee, als u een Mac koopt, kunt u uw bestanden inderdaad niet meenemen naar die machine”

“Nee, Office hebben ze niet voor de Mac, wel iLife”

:(

Hahahah! Geweldig! Daar ga je als Mac gebruiker toch zo van lachen!

Bijdrager
    G-Force

Grappig, maar wel een slechte zaak hoor dat onwetende personeel…

Bijdrager
    KarelWillem
    ”unSOUND”

Zoals eerder gezegd is het geen probleem als je als klant al op de hoogte bent van Apple, of als het personeel het is. Maar als je als aankomende switcher totaal verkeerd wordt voorgelicht omdat de verkoper niks van Macs weet ben ik faliekant tegen.

Ik wil niet in herhalingen vallen.
    Maar de verhalen die ik heb horen verkondigen bij een aantal vooraanstaande Apple-resellers tegen niets-wetende klanten sloegen ook alles.

Tegen alles-wetende klanten ook trouwens. :wink:

Echt hoor. Er lopen soms mensen rond die denken dat ze nog bij de AH achter de kassa zitten.

En ik praat niet over één specifieke reseller/centre.

”josebo9″

Ik ga eigenlijk altijd voorbereid naar de winkel toe en hecht sowieso weinig waarde aan de informatie van de verkoper, die zijn er alleen maar om te verkopen en zeggen dus alleen maar dingen in hun eigen voordeel!

Dat is i.d.d. heel verstandig van je. Ik zorg meestal ook wel dat ik precies weet wat ik wil hebben of nodig heb.

Moderator
    unSOUND
    ”LucasJV”

Dan moet de switcher zelf maar eens research doen op het internet voordat die 1000 euro uitgeeft aan een mac… lijkt me vanzelfsprekend?

Niet iedereen geeft de voorkeur aan zoeken op het internet. Sommige mensen willen in de winkel gewoon tekst en uitleg krijgen over een product, anders gingen we allemaal wel naar de kijkshop.

En als die tekst en uitleg niet klopt kan dat resulteren in mensen die een Mac niet kopen omdat ze denken er niks mee te kunnen, of mensen kopen wel een Mac en lopen dan pas tegen bepaalde beperkingen aan. Geen van beide doen de naam van Apple veel goeds…

”julesp”

Geweldig! Daar ga je als Mac gebruiker toch zo van lachen!

Nou, ik persoonlijk ga er juist of van huilen, of koken van woede… Maar er om lachen heb ik nog nooit gedaan.

Moderator
    Poezenbeest

Wederom een topic dat niet in de Lounge zou moeten staan…. we gaan verder in Algemeen…

Bijdrager
    knippie

Misschien moet MyCom zijn verkopers verplicht op “onemorething” laten rondkijken.

Bijdrager
    MouseMighty

Nou daar word je soms echt wijzer van! NOT!:x :x

Bijdrager
    sidartha

Dit is inderdaad niet de allerbeste informatiebron om als eerste tegen te komen :sealed: .

En dan zeker niet voor de switcher/starter/beginner/onwetende.

Bijdrager
    knippie

Ik heb er aardig wat van opgestoken sinds ik 4 jaar geleden mijn eerste mac kocht.

Bijdrager
    MouseMighty

Maar een verkoper heeft geen 4 jaar de tijd om de Mac te leren kennen :evil: Tuurlijk kan je hier wel wat leren maar dit is niet de aangewezen plek om Apple verkopers op te leiden. Daar heeft volgens mij Apple Benelux zo haar cursussen voor. Tenzij de MyCom geen APR is natuurlijk maar een “ordinaire” dozenschuiver.

Bijdrager
    Lacebag

Mensen die in de MediaMarkt of Mycom bij de apple tafel(tje) staan, willen vaak niet eens kopen omdat ze al denken dat een mac klote is. Vaak staan ze alleen maar te vergapen aan het design.

Vorige keer ook weer een meisje naast me:
    ‘ja als ik oud en wijs ben…en rijk, dan koop er 1″

Soms krijgt mijn hand echt kriebels, vaak houd ik het bij verkopers irriteren en voor schut te zetten door er tussen te springen en het goede verhaal te vertellen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.