5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Japsuh

My Book Studio Edition gaat aan

Ik heb een probleempje met mijn My Book Studio Edition, aangesloten via FireWire 800 (op de iMac). De schijf gaat na een bepaalde tijd als hij niet gebruikt wordt op een soort stand-by stand. Alleen ca. 5 minuten nadat hij in stand-by is gegaan, gaat de schijf weer gewoon aan.

Ik dacht dat het misschien aan Spotlight kon liggen die schijf aan het indexeren oid was, maar het probleem blijft bestaan nadat ik de schijf als uitzondering heb toegevoegd.

Wie heeft er voor mij een oplossing?

Bijdrager
    TradeMARC

Wordt ie geactiveerd door Time Machine?

Bijdrager
    Japsuh

Oh ja, dat was ik nog vergeten te vermelden, ja het is inderdaad mijn Time Machine schijf. Nee, die gaat niet draaien. HDe schijf gaat aan 5 minuten nadat hij in standby is gegaan, Time Machine backupt om het uur.

Bijdrager
    TradeMARC

En heb je de WD-software geïnstalleerd? En daarmee per ongeluk een back-up schema geactiveerd?

Mijn euvel is dat ik ‘m soms niet uit de stand-by-stand krijg. De enige oplossing is dan dat ik hardware-matig moet aanzetten.

Succes verder!

Bijdrager
    Japsuh

De WD software is geïnstalleerd. Hij gaat ook gewoon uit als ik de iMac op sluimerstand zet. Volgens mij zijn er gewoon programma’s die de schijf willen gebruiken, en hij daardoor aangaat. Ik heb alleen geen idee welk programma… Meestal staan alleen Entourage, iTunes en Safari aan als het gebeurt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.