10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    baba

My Book for Mac werkt niet met airport extreme

Hallo,

Ik heb een externe Hard Drive van WD (My Book for Mac), en wil deze aan mijn airport extreme hangen.
    Als ik deze in de usb uitgang steek gebeurd er niets, is niet zichtbaar en als ik hem aan mijn MBP hang dan hoor je de schijf opstarten.
    Iemand een idee hoe dit op te lossen is.

thanxs

Bijdrager
    Vinhelper

Heb je de voeding van de harde schijf ook op een werkend stopcontact aangesloten, als de schijf op de AirPort Extreme aangesloten is?

Heb je de AirPort Extreme al eens opnieuw gestart als de schijf al gekoppeld is?

Zo niet doe dit dan, en start daarna het AirPort-configuratieprogramma opnieuw op, als de AirPort Extreme klaar met opstarten is.

Kijk dan of de schijf er al bij staat in ”Handmatige configuratie”.

Bijdrager
    Yggdrasil

Kijken of de stroomadapter inzit en of hij goed verbonden is.

Anders moet je hem eerst even aan je Mac hangen, formatteren zodat hij compatibel wordt met Mac en dan pas aan de Airport Extreme hangen. Ik heb er geen ervaring meer maar ik ga ervan uit dat de My Book uit de doos geformateerd is in een Windows-format?:nerd:

Bijdrager
    baba

Ik zie hem wel bij schijven, maar dan met onderstaande melding

Bijdrager
    Vinhelper

Zoals Niiiiick al zegt, hang de schijf eerst even aan je Mac, en start Schijfhulpprogramma op vanuit Programma’s/Hulpprogramma’s.

Selecteer dan de schijf aan de linkerkant, en zorg dat je deze formatteert onder ‘Wissen’. (midden-boven) in Mac OS Uitgebreid (journaled).

Geef in het vak eronder een leuke naam aan de schijf.

Probeer dan nog eens aan de AirPort Extreme te koppelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar dan ben je dus wel alles kwijt dat er op staat.

Bijdrager
    Oldekamp

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de irritante software die erop zit. Met die My Book’s for Mac (mijn vader heeft er eentje) zit ook een stukje software op het ROM-geheugen, en dit is niet verwijderbaar. Als je die schijf aansluit dan mount hij een CD met ‘WD SmartWare’ dus misschien ligt het daaraan?

Bijdrager
    Vinhelper

Wacht even: is het een nieuw gekocht schijf of heb je hem al een tijd?

Als hij namelijk nieuw is, staat er nog geen data op, als je het er nog niet zelf op hebt gezet. Daar ging ik vanuit.

Bijdrager
    baba

het is verholpen, is heb de firmware update gedaan van die schijf en toen werkte hij wel.
    Hij is inderdaad nieuw, en nu is hij ook zonder data zichtbaal

Bedankt voor alle tips

Bijdrager
    Vinhelper

Mooi! Veel plezier ervan!

En graag gedaan.:smile:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.