13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    barbarian

MXstream ADSL en Panther

Weet iemand hoe ik mxstream kan laten werken op panther. Ik had eerst Jaguar en pptp-gui en dat werkte goed. Maar pptp-gui werkt op panther niet meer naar behoren. Is het niet mogelijk om zonder pptp-gui een verbinding te maken met panther/mxstream? Ik probeerde het met VPN maar dat lukte niet.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    maxout

Deel je adsl met meerdere compu’s? dan kun je het beste zorgen dat in de instellingen via DHCP server aanstaat. Je krijgt dan automatisch een ip adres toegewezen door de router.

Heb hier ook zo’n constructie (ook via Planet) en alles werkt, zelfs winhoos loopt lekker… helaas..hahah

Moderator
    Poezenbeest

Alles op DHCP… denk er wel aan dat die instellingen voor hackers ideaal zijn…. (zie ook topics over dit onderwerp elders op deze site). Probeer het liefste eerst alle andere opties uit, als je DHCP via de router aanzet, dan kan het zijn dat een ander figuur zijn computer in jouw netwerk hangt….

Bijdrager
    Deskman

Barbarian gebruikt geen router… Wat voor ’n modem heb je? Vaak is je modem in een pro-stand te tweaken waardoor deze feitelijk als router gaat werken die de verbinding voor je in leven houdt.

Kijk anders even bij XS4all voor wat tips om je modem in te stellen…

Bijdrager
    pbgerard

ik heb pptp versie 2.1 wel werkend met macosx 10.3.2 mxstream met een alcatel speed touch home (niet getweakt)

gegroet gerard

Bijdrager
    reneo

er zijn al aardig wat topics met dit onderwerp, de modems die de laatste tijd met adslmxstream meegekomen zijn, zijn gewoon al routers, alleen staat deze functie uit. Die kan je gewoon weer aanzetten, maar sommigen noemen dat ‘tweaken’ wat impliceert dat het illigaal is… integendeel… het is je modem weer in oude staat herstellen.

diezelfde modem hoeft niet als dhcp server te dienen, je kan ook vaste ip adressen toewijzen, iets meer werk, maar dan zou het wel ‘veiliger’ zijn, maar of dat de moeite waard is?!?

Moderator
    Poezenbeest
    ”reneo”

diezelfde modem hoeft niet als dhcp server te dienen, je kan ook vaste ip adressen toewijzen, iets meer werk, maar dan zou het wel ‘veiliger’ zijn, maar of dat de moeite waard is?!?

Dat hangt met name af van de waarde die je hecht aan je data…en zeker ook van de mate waarin je back-ups maakt.

Als je van alles een installer en backups hebt, dan zou het niet de moeite waard hoeven te zijn, maar als je met gevoelige data werkt, waar je veel werk in stopt en die niet makkelijk weer na te maken is, dan kan het de moeite waard zijn om moeilijk te doen. Echter: hoe moeilijker de toegang, hoe interessanter het voor een hacker is.

Ikzelf waarschuw wel tegen auto-DHCP, hoewel ik het zelf wel gewoon gebruik, maar dat omdat mijn netwerkje vaak gasten krijgt en soms veel…. Een ander soort van beveiliging is PGP, wat gratis te krijgen is. Het beveiligt tegen van alles en werkt (naar wat ik gehoord heb) beter dan de firewall van OSX.

Bijdrager
    M10
    ”barbarian”

Weet iemand hoe ik mxstream kan laten werken op panther. Ik had eerst Jaguar en pptp-gui en dat werkte goed. Maar pptp-gui werkt op panther niet meer naar behoren. Is het niet mogelijk om zonder pptp-gui een verbinding te maken met panther/mxstream? Ik probeerde het met VPN maar dat lukte niet.

Iemand een oplossing?

Ik heb sinds vanavond een nieuwe methode om met apple’s VPN uit Internet Connect direct met PPTP (het orginele MXstream zeg maar) de verbinding te maken. Ik zal die in een andere posting uitleggen maar wees gewaarschuwd, voorlopig is het nog erg “black magic”

Ik heb sinds jaar en dag geweigerd mezelf te NATTEN achter een modem. Ik heb er ook nog nooit last van gehad dat ik het niet werkend kreeg. In panther heb ik nu drie methoden. De good old PPTP-gui, DigiTunnel en nu dus ook apple’s VPN uit “Internet Connect”.

Geinteresseerd, lees die andere posting (over een half uurtje of zo).

Bijdrager
    sneeuwwitje

Hallo M10,

Ik ben meer dan geinteresseerd in je oplossingen! Ergens anders had ik al een draadje opgestart met bovengenoemd probleem, maar het blijft behelpen. Mijn doel is om via VPN de verbinding werkend te krijgen i.p.v. PPTP-GUI zodat ik ook stabiel draadloos via Aiport kan opereren.
    Overigens, via een Duitse internetpagina kwam ik ook al een heel eind. Echter, de laatste stap – het systeem bestand bewerken en opslaan – lukte me niet. http://www.osxhilfe.com/german/adsl.html

Alvast bedankt!

Bijdrager
    M10
    ”sneeuwwitje”

Hallo M10,

Ik ben meer dan geinteresseerd in je oplossingen! Ergens anders had ik al een draadje opgestart met bovengenoemd probleem, maar het blijft behelpen. Mijn doel is om via VPN de verbinding werkend te krijgen i.p.v. PPTP-GUI zodat ik ook stabiel draadloos via Aiport kan opereren.
    Overigens, via een Duitse internetpagina kwam ik ook al een heel eind. Echter, de laatste stap – het systeem bestand bewerken en opslaan – lukte me niet. http://www.osxhilfe.com/german/adsl.html

Alvast bedankt!

Dit werkt inderdaad ook. Eigenlijk om dezelfde reden maar dan minder ingewikkeld. Door de optie CCP uit te zetten veranderen de settings die pptp meekrijgt met hetzelfde effect.

Dat jou dat editten niet lukt komt door het (unix) ownership.
    Wat moet je dan doen: Of je gaat in terminal.app aan de slag en gebruikt bijvoorbeeld # sudo vi preferences.plist
    of je maakt in terminal de ownership eerst van jezelf, dan editten en dan weer ownership terug naar ‘root:wheel’

verder was die opmerking over rebooten geen onzin!

Lukt het nu dan wel??

Bijdrager
    sneeuwwitje

. . . ik vrees dat ik een gebrek aan kennis heb om de laatste stap te kunnen overbruggen (weet nix van programmering).
    Wat heb ik gedaan? Ik heb via ‘toon info” van bovengenoemd document de eigenaar veranderd in ondergetekende gebruiker (lezen en schrijven). Vervolgens het document geopend met ‘Teksteditor” en de veranderingen aangebracht. Nog steeds prima. Echter, hij weigert om het document op te slaan.
    Openen van ‘preferences.plist’ met Terminal ging niet op bovengenoemde wijze. Wel kreeg ik nadat ik jouw aangegeven commando had gebruikt de naam van dit document te zien, maar ik krijg dan een lege lijst te zien. Ik vrees dat op dit punt mijn kennis te kort schiet.
    Is het mogelijk dat je me een stappenplan kunt aanreiken hoe ik dit wel voor elkaar krijg, alsjeblieft?

Bedankt! :D

Bijdrager
    sneeuwwitje

Hallo M10,

Was iets te voorbarig met mijn vorige bericht. Het is me nu wel gelukt om het document te veranderen. Oftewel, lezen en schrijven activeren, document kopieren naar het bureaublad. Wijzigingen aanbrengen en weer terugplaatsen. Krijg dan wel een waarschuwing dat het niet kan, maar dit lukt wel. Daarna de eigenaar weer terugzetten naar het systeem.

Nu opnieuw opstarten en eens kijken of de zaak draait.

Thanx!

Bijdrager
    sneeuwwitje

. . . nou, de zaak loopt als een trein hier met behulp van VPN en ADSL onder Panther 10.3.2. De verbinding is stabiel en na verschillende test blijft deze dat ook.

Ik zal binnenkort de Duits geschreven handleiding vertalen voor de Nederlands sprekende gebruikers op dit forum. Al met al is het een redelijk eenvoudige handeling om een dergelijke verbinding tot stand te brengen.
    Ik heb nog niet een draadloze verbinding via Airport gerealiseerd onder VPN. Als ik dit ook onder de knie heb, dan neem ik deze gelijk mee in de handleiding (tips zijn welkom).

CUall

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.