7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lutjemac

Muziekstream van Planet

Hallo mede maccers,

Ik heb van de week geklaagd bij Planet ivm hun muziekstream, dat wij mac gebruikers achtergesteld werden omdat alleen windows gebruikers van de muziek stream gebruik kunnen maken en ik heb vandaag onderstaande reactie terug gekregen.
    Dit is misschien goed nieuws ?

Groeten Lutjemac

Geachte heer Van der Wielen,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij krijgen op dit moment onze muziekbestanden in DRM formaat aangeleverd van onze muziekmaatschappijen. Wellicht worden deze in de toekomst in beide formaten aangeleverd (zowel DRM als AAC) of wordt een update uitgebracht voor Apple om DRM v7 uit te kunnen lezen. Helaas kunnen wij hier op dit moment nog geen uitspraak over doen.

Uiteraard hebben wij begrip voor uw situatie, u wilt graag gebruik maken van onze Music Stream dienst. Uw signaal zullen wij meenemen in ons verbeterproces.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Planet Internet

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik lees voornamelijk BlaBla. Heel gemakkelijk gezegd allemaal en weer iemand tevreden. :wink:

Bijdrager
    Yosemite

Dat zal niet snel gebeuren. AAC mag dan wel een standaard zijn, de de FairPlay DRm die Apple gebruikt is dat zeker niet. Apple heeft zijn FairPlay DRM niet opengesteld voor andere, waardoor zij het monopolie hebben op DRM beveiligde muziek voor de Mac en de iPod.

Al die andere muziekwinkels worden dus min of meer gedwongen om WMA te gebruiken omdat Microsoft dat wel heeft opengesteld.

Ik vraag me af of dit op de lange termijn we de juiste strategie is van Apple.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik het zo:

Downloaden op een Windows PC, branden, importeren in iTunes en overtanken naar iPod:P

Helaas de enige manier tot nu toe.

Bijdrager
    Freek.

Ik meen onlangs gehoord te hebben dat MusicStream van Planet eind van het jaar dood verklaard wordt. Ik zal er niets aan missen. Heb Planet vanaf het begin van MS een paar keer gemaild dat ik niets heb aan hun abbo-acties waarbij je gratid muziek wordt aangeboden omdat ik met Apple werk. Kreeg dezelfde kul antwoorden retour, is nooit iets mee gedaan, gaat ook niet gebeuren. Sufsullen zijn het wat dat betreft.

PS: ik wil geen Windows pc…, dan maar geen MusicStream.

Bijdrager
    Walkingfingers

Al mijn muziek haal ik nog steeds via Acquisition binnen naar m’n mac. Heb tot nu toe alle nummers kunnen vinden. Heb dus geen stream van Planet nodig.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zo’n flauw vermoeden (oh, do I love understatements) dat ze daar ook totaal geen verstand hebben van wat ze nou eigelijk aanbieden… Ik bedoel, DRM een formaat noemen, kom op zeg… :?
    Ze sturen je wel lekker met een kluitje het riet in…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.