17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    urbie

Muzieksite voor mac?

Weet er iemand een goede muzieksite voor de Mac. Downloaden ga iknatuurlijk niet doen:?: , maar ik wil gewoon even kijken.

Alvast bedankt

Bijdrager
    mailking

?

site voor mac, of windhoos, of ander systeem… muziek is toch hetzelfde….?? Dus maakt het niet uit waar je kijkt.. of heb ik je vraag niet goed begrepen?

Bijdrager
    urbie

Ik bedoel eigenlijk een site waar je MP3-tjes kunt downloaden.

Bijdrager
    pepe

Oh, dus je wilt wel downloaden. Stouterd….

Moderator
    Adriaan Mol

Ik heb ’t even verplaatst naar het Audio forum.

Adriaan

Bijdrager
    Igor

Bijdrager
    mailking

hahaah.. je krijgt waarom je vraagt, als je maar goed vraagt…;)

Bijdrager
    SvS

Met limewire kom je er wel. Als je weet wat je wilt downloaden.

Snelheid, daar ben ik zelf niet over te spreken (ondanks dat ik ADSL heb) Komt omdat anderen ook bij mij gaan uploaden. Gossie wat werkt dat opeens erg langzaam onder OS X.2 Niks multitasking!

Bijdrager
    mailking

LimeWire is niet het programma wat je wil gebruiken… gebruik Acquisition of Xnap

Bijdrager
    Martens

Susanne, Limewire wordt niet traag omdat anderen ook nummers bij jou gaan downloaden. Je internetverbinding heeft upstream en downstream, dat zijn 2 kanten dataverkeer zeg maar. Als mensen iets bij jou halen kost je dat upstream, maar als jij download kost het je downstream. Als je je up- of downstream tot het maximale benut merk je een kleine snelheidsdaling zodra je dan ook gaat down- of uploaden, maar dat is echt te verwaarlozen.

Programma’s als Limewire zijn traag omdat je afhankelijk bent van de internetverbinding van de mensen waar jij je muziek download. Als je inbelt via een provider voor particulieren heb je vaak veel minder upstream dan downstream. Logisch, want je download veel meer dan je upload, en door de upstream dicht te schroeven bespaart het een provider eigen bandbreedte. Als jij iets van iemand’s computer download kost het die persoon dus upstream. Stel, die persoon heeft ADSL basic, dat is omgerekend ongeveer 55 kb/s downloaden, maar slechts 15 kb/s uploaden.

De meeste P2P programma’s proberen van meerdere bronnen tegelijk delen van hetzelfde bestandje te downloaden om toch veel upstream van anderen bij elkaar te sprokkelen. Het grote nadeel hiervan, en dat is waarom P2P zo langzaam lijkt, is dat je natuurlijk dat bestand op heel veel verschillende computers moet kunnen vinden. Voor populaire muziek is het meestal geen probleem, maar als je wat zoekt dat niet zo bekend is vind je minder bronnen die dat bestand hebben en dan gaat het dus langzamer.

Er zijn meer factoren die meespelen en ik heb het allemaal wat versimpelt, maar anders wordt het meer een werkstuk. ;]

Bijdrager
    passenger

Niet helemaal waar wat je zegt, ook met snel ADSL neemt LimeWire absurd vel bandbreedte in beslag, zelfs als je uberhaupt nog niets up- of download. Ik zweer op zich bij LimeWire, maar ga er niet bij surfen…

Bijdrager
    Leo
    ”mailking”

LimeWire is niet het programma wat je wil gebruiken… gebruik Acquisition of Xnap

maar waar kun je dan Acquasition of Xnap verkrijgen?

Bijdrager
    passenger

Kijk voor Acquisition op http://www.xlife.org.

XNap kan ik niet vinden, behalve oude downloads. Vergeet Napster, allang dood (geloof ik…).

Bijdrager
    GIJay

Je kunt ook eens proberen met direct connect. Soms wel heel goede verbindingen en je vindt echt alles. Overlaatst iemand die zijn hele platencollectie op hd had gezet. Dat moest ik natuurlijk ook in mijn bezit krijgen.

http://www.neo-modus.com/

Bijdrager
    passenger

Ah, klinkt goed. Gauw uitproberen!

:lol:

Bijdrager
    Beathoven
    ”mailking”

Ik vind die Mac muziekshare programma’s nog wat behelpen, bij de meesten krijg ik niet eens verbinding en bij anderen is er niks in de aanbieding. Het wordt tijd dat er een fatsoenlijke Kazaa Client (het liefste meteen de Lite versie ) op de markt komt:)

Voor Mac OS 9 heeft Napster nog een tijdje gedraait, maar kort daarna was het jammergenoeg over en uit. Nu heeft m’n Mac nog een lijntje met m’n PC en stroomt daar alles binnen m.b.vVNC client, CIFS en Kazaa Lite.

Het is behelpen, maar het werkt!

Bijdrager
    sidartha

… en toch is het niet onverstandig om Drumbeat te blijven volgen, zeker als het om de wat mindere commerciele of gangbare muziek gaat.
    De resultaten van de nieuwe beta release van dit programma zijn uitstekend en overtreffen op diverse fronten dat van KaZaalite.
    Maar nogmaals ; het blijft altijd afhankelijk welke muziek je zoekt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.