8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Joris VC

muzieklibrary in zelfde structuur overzetten naar itunes

Voor ik mijn ipod kocht ripte ik al mijn muziek met windows mediaplayer. Ik heb er ooit dagen aan besteed om alle losse nummers… in mappen te steken volgens artiesten en albums. Als ik nu alles tegelijk naar itunes wil importeren lijkt het me dat itunes zelfs van elk nummer gegevens opzoekt en de nummers dan ook opslaat in andere mappen.
    Nu is mijn vraag: “Is het mogelijk om mijn muziekbibliotheek in zijn huidige structuur te importeren naar itunes?”

Bijdrager
    hansenonline

lijkt mij niet omdat itunes zijn eigen manier heeft om de nummers op te slaan, per unieke artiest per album.

Bijdrager
    smandersloot

Voorkeuren -> Geadvanceerd -> vinkje voor “Werk map ‘iTunes Music’ bij” weghalen. Of is dat niet wat je bedoelt?

Moderator
    unSOUND

Het kan wel, maar waarom zou je je druk maken over zoiets ? Eenmaal in iTunes kun je daarvandaan alles met de muziek, en hoef je dus in feite niet meer te weten waar de bestanden daadwerkelijk staan.

Bijdrager
    Marius1976

TS bedoelt volgens mij dat hij bang is dat z’n complete ‘indeling’ straks weg is, en hij juist zo blij is dat z’n muziek nu keurig is geordend.

Als je mp3’s niet de ID-tags hebben (zoals artiest, album enzo) vrees ik dat je toch weer opnieuw eea zal in moeten stellen. Wat je wel kunt doen is dat je map voor map importeert, en dan bij elke geimporteerde map de muziekbestanden in iTunes selecteert, en in 1 keer daarvoor de juiste ID tags instelt: zoals bijv. album en genre.

Dat scheelt toch alweer een hoop dan.

groet,
    Marius

Bijdrager
    error

iTunes is inderdaad ook in staat om je muziek in mappen te stoppen (map 1: naam artiest, map 2: naam album). iTunes doet dit enkel op basis van ID-tags. Heb je bij de ID-tag ‘artiest’ bijvoorbeeld in je originele bestand niets staan… dan zet iTunes dit bestand in de map ‘Unknown Artist’ (o.i.d.).

Wil je dus geen chaos na een iTunes import van je huidige digitale collectie zorg dan dat je eerst alle ID-tags op orde hebt en importeer de boel daarna in je iTunes Library.

Bijdrager
    Joris VC

Allen, bedankt voor de reacties! ik vrees idd dat er niet anders opzit dan alle id-tags aan te passen. Dit is nog even werk, maar het moet dan maar.
    groeten,
    Joris

Bijdrager
    roy_swinkels

Ik had het zelfde probleem, heb dus ook 60 GB muziek oeten aanpassen… BAGGER!
    Alleen zet nu ipod de nummers op alfabetische volgorde:x
    Ookal staan de bestanden met nummers in de map.
    Heeft iemand een goede manier om hele albums in een keer goed te zetten?
    Want om dat een voor een te doen heb ik geen zin in.

Bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.